هواپیماهای شناسایی انگلیس بر فراز کره شمالی؟

هواپیماهای شناسایی انگلیس بر فراز کره شمالی؟
شنبه 21 مرداد 1396 - 00:02

روزنامه "دیلی میرور"، چاپ لندن از تقاضای آمریکا از انگلیس برای اجرای مأموریت های شناسایی هوایی بر فراز کره شمالی به منظور شناسایی اماکن مهم نظامی این کشور پرده برداشت.

العالم - آمریکا

به گزارش روزنامه رأی الیوم، این روزنامه انگلیسی فاش کرد که دولت آمریکا بارها از انگلیس برای اجرای مأموریت سری شناسایی برای به روزرسانی اطلاعات تجسسی خود درباره اهداف احتمالی در صورت حمله به کره شمالی تقاضای کمک کرده است.

در گزارش این روزنامه آمده است مقامات آمریکایی به بهانه اینکه کشورشان آماده حمله نظامی پیشدستانه می شود، بارها این درخواست را با اصرار تکرار کرده اند.

این روزنامه می نویسد: "با اینکه احتمال درگیری نظامی بین کره شمالی و آمریکا و متحدانش امروز دور از انتظار است اما دولت آمریکا خود را برای احتمال تشدید تنش با کره شمالی آماده می کند".

این روزنامه افزود: "پارلمان انگلیس با درخواست آمریکا موافقت کرده است و به زودی سه فروند هواپیمای شناسایی را برای اجرای عملیات شناسایی بر فراز کره شمالی و شناسایی اهداف مورد نظر اعزام خواهد کرد. این هواپیماها ظرف هفته جاری به ژاپن خواهند رسید و انگلیس در ازای این خدمت 800 میلیون پوند استرلینگ از آمریکا دریافت خواهد کرد مشروط بر اینکه در زمان عملیات شناسایی کارشناسان آمریکایی در این هواپیماها حضور داشته باشند".

208

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها