مرکز ملی انتقال خون یمن در آستانه تعطیل شدن است

مرکز ملی انتقال خون یمن در آستانه تعطیل شدن است
شنبه 21 مرداد 1396 - 09:32

جنگ، بیماری و قحطی، مرکز ملی انتقال خون یمن را در آستانه تعطیلی قرار داده است.

العالم - یمن

به نقل از خبرگزاری فرانسه؛ مرکز ملی انتقال خون یمن اعلام کرد در صورت ادامه وضع کنونی، این نهاد تا یک هفته دیگر تعطیل خواهد شد.

"عدنان الحکیمی،" رئیس مرکز ملی انتقال خون یمن در صنعا در این خصوص گفت: «ما از تمامی سازمان‌های بشردوستانه در جامعه بین‌المللی و تمامی اعطا‌کنندگان کمک‌های مالی می‌خواهیم از این مرکز حمایت کنند؛ چرا که ذخایر دارویی ما تقریباً به اتمام رسیده است.»

وی افزود: «ما می‌توانیم تنها به مدت یک هفته فعالیت کنیم، و پس از آن اگر سازمان‌های بشردوستانه برای حمایت از این مرکز ملی بسیج نشوند، فعالیت آن متوقف خواهد شد.»

بنا بر اعلام مرکز ملی انتقال خون یمن، این نهاد ماهانه به وضع سه هزار یمنی که به سرطان، اختلالات کلیوی و تالاسمی مبتلا هستند رسیدگی می‌کند. اما ترکیبی از جنگ، بیماری و قحطی این مرکز را با درخواست‌های کمک فزاینده روبرو کرده است؛ در حالی که از تأمین نیازهای اساسی خود نیز عاجز است. محاصره هوایی و دریایی یمن به این بحران دامن زده است.

در ادامه اظهارات الحکیمی آمده است: «شرایط کلی حاکم بر یمن – از جمله نابودی زیرساخت‌های اقتصادی، بر عملکرد ما تأثیر داشته است.»

با گذشت 2 سال از آغاز تجاوز عربستان سعودی و هم‌پیمانانش به یمن، کمتر از نیمی از بیمارستان‌های این کشور به فعالیت خود ادامه می‌دهند.

بنا بر اعلام سازمان جهانی بهداشت، بیش از 8300 نفر در این جنگ جان خود را از دست داده اند، 47700 نفر مجروح و میلیون‌ها نفر آواره شده اند. فرودگاه بین‌المللی اصلی یمن در صنعا نیز با محاصره هوایی روبرو شده و تنها تعداد اندکی هواپیما می‌توانند با دریافت مجوز از ائتلاف سعودی، کمک‌های سازمان ملل را به این کشور منتقل کنند. شیوع وبا نیز در کمتر از 2 ماه جان حدود 2 هزار یمنی را گرفته است.

پربیننده ترین خبرها