موشک های پیونگ یانگ به آمریکا می رسند؟

موشک های پیونگ یانگ به آمریکا می رسند؟
شنبه 21 مرداد 1396 - 10:52

مجله آمریکایی نیوزویک با انتشار گزارشی، اعلام کرد: موشک هایی که کره شمالی در جولای گذشته مورد آزمایش قرارداد، قادر نیستند وزن کلاهک هسته ای تا آمریکا را تحمل کنند.

العالم - آسیا

این مجله با استناد به گزارشی از موسسه تکنولوژی ماساچوست و دو تن از کارشناسان شرکت فناوری شموکرآلمان به اسامی "مارکوس شیلر و رابرت شموکر" که در زمینه فناوری های موشکی با ناتو همکاری می کنند، این گزارش را ارائه کرده است.

کارشناسان به این نتیجه رسیدند، دو موشکی که پیونگ یانگ در چهارم و 28 ژوئیه آزمایش کرد حامل محموله های سبکی بودند که به بالا پرتاب شدند اما این موشک ها برای حمل کلاهک های هسته ای سنگین تر با مشکل مواجه خواهندبود.

ایالات متحده آمریکا، ژاپن و کره جنوبی اعلام کردند که کره شمالی به تازگی موشک بالستیک قاره پیما آزمایش کرده در حالی که وزارت دفاع روسیه با تکذیب این خبر، آزمایش موشکی میان برد پیونگ یانگ را مورد تایید قرار داد.

کارشناسان در گزارش خود افزودند: جهانیان با شنیدن این خبر ناگهانی که "تجهیز کره شمالی به موشک های بالستیک قاره پیما که قادر است سواحل غربی آمریکا را هدف قرارداد" غافلگیرشدند. اما پس از بررسی دقیق درباره نوع، اندازه موتورهای موشکی، مدت زمان مورد نظر برای اصابت و همچنین ماهیت سوخت استفاده شده و دیگر عوامل فنی در این موشک ها،  مشخص شد که این موشک ها در حقیقت کلاهک های هسته ای بسیار کوچکی را حمل می کنند که وزنشان با وزن کلاهک های هسته ای جنگی همخوانی ندارد. در همین حال "تید بوستول" یکی از کارشناسان برجسته موسسه تکنولوژی ماساچوست آمریکا، موشک های پیونگ یانگ را "فریبکارانه" توصیف کرد.

به باور تحلیلگران و کارشناسان، تصمیم گیران در کره شمالی موشک هایشان را برای اوج گیری هرچه بیشتر به طرف بالا طراحی می کنند، در حالیکه تجربه نشان نداده که این موشک ها می توانند مسافت زیادی را برای هدف قرار دادن اهدافی در آلاسکا یا دیگر مناطق آمریکا طی کند یا خیر؟
به گفته کارشناسان، بعید به نظر می رسد که وزن نسل اول بمب های هسته ای کره شمالی بسیار کمتر از 500 کیلوگرم باشد،پس نتیجه می گیریم که هر نوعی از موشک " هواسونگ – 14" قادر نیست که آمریکا را هدف قراردهد.

پیشتر خبرگزاری کره شمالی امروز اعلام کرد: پیونگ یانک فناوریموشک های قاره پیمای قادر به حمل کلاهک  هسته ایرا دارد و این موشک ها می توانند قلب  آمریکا را هدف قرار دهند.

برپایه این گزارش، کره شمالی شنبه گذشته یک موشک قاره پیما به نام "هواسونگ" را زیر نظر کیم جونگ اون رهبر این کشور آزمایش کرد.

 


221

پربیننده ترین خبرها