معاون حقوقی و امور مجلس وزارت دفاع اعلام کرد:

ایران جزو 10 کشور برتر درحوزه نظامی جهان

ایران جزو 10 کشور برتر درحوزه نظامی جهان
شنبه 21 مرداد 1396 - 10:38

معاون حقوقی و امور مجلس وزارت دفاع با بیان اینکه صلح‌آفرینی و امنیت‌سازی ایران مورد اذعان دوست و دشمن است، به پیشرفت‌های ایران در صنایع دفاعی اشاره و تصریح کرد: با وجود بیش از ۳۰ سال تحریم، امروز کشورمان جزو ۱۰ کشور برتر در حوزه نظامی جهان است.

العالم ـ ایران

سردار رضا طلایی‌نیک معاون حقوقی و امور مجلس وزارت دفاع امروز در اختتامیه دهمین دوره لیگ علمی پیشگامان ایران اسلامی (پایا) که در دانشگاه شهید بهشتی برگزار شد با اشاره به ابعاد سرمایه‌های انسانی، اظهار داشت: سه سرمایه در دوره نوجوانی و جوانی شکل می‌گیرد که شامل اعتقادی و هویتی، فکری و علمی، تندرستی و سلامتی است؛ هر انسانی اگر از دوران نوجوانی و جوانی برای این سه نیاز سرمایه‌گذاری کند برای همیشه عمر، مصونیت‌سازی کرده و زمینه استعداد و رشد را به دست می‌آورد.

معاون حقوقی و امور مجلس وزارت دفاع، یادآور شد: زمانی علم و دانش در جهات صحیح قرار می‌گیرد که شخصیت انسانی، ارزشی و فرهنگی داشته باشیم و از سویی، هیچ کشوری پیشرفت نمی‌کند مگر محور توسعه و پیشرفت را در حوزه علم و دانش قرار دهد.

وی با اشاره به حادثه جنگ‌های اول و دوم جهانی، خاطرنشان کرد: بعد از وقوع این جنگ‌ها بازسازی کشورهای آسیب‌دیده مدنظر قرار گرفت و پول و سرمایه نیز برای جبران و سازندگی این کشورها اختصاص یافت اما این مقطع کوتاهی از توسعه بود چرا که امروزه محور توسعه و پیشرفت هر کشور و ملتی جز سرمایه اصلی یعنی سرمایه علمی و اجتماعی است.

معاون حقوقی و امور مجلس وزارت دفاع با اشاره به سرمایه علمی کشورها، گفت: اگر کشوری بخواهد در امنیت، حوزه‌های اجتماعی و دفاعی و زیست محیطی به رتبه‌های بالاتر برسد بدون خوداتکایی در علم و دستیابی به مرزهای دانش نمی‌تواند به این مهم دست یابد.

سردار طلایی‌نیک تأکید کرد: کشوری در رقابت علمی موفق است که از دوران دانش‌آموزی و نوجوانی سرمایه‌گذاری علمی و فکری را انجام دهد.

وی با اشاره به مطالبات رهبر معظم انقلاب در خصوص ضرورت توجه به علم و دانش، گفت: ایشان به دولت‌های مختلف در خصوص توجه به علم و دانش تأکیداتی داشتند و اگر دولت‌ها فاصله‌ای از این پیشرفت علمی بگیرند به آنها تذکر می‌دهند.

معاون حقوقی و امور مجلس وزارت دفاع با اشاره به پیشرفت‌های کشورمان در عرصه‌های مختلف علمی، متذکر شد: امروز جمهوری اسلامی در عرصه‌های مختلف مانند دانش پزشکی، سلول‌های بنیادی، فناوری فضایی و هسته‌ای پیشرفت‌های زیادی کرده است و هرگز با قبل از پیروزی انقلاب قابل مقایسه نیست.

سردار طلایی‌نیک با اشاره به افزایش ۱۰ برابری جمعیت دانشگاهی کشور خاطرنشان کرد: این پیشی گرفتن‌ها در جهش علمی، زیرساخت پیشرفت ملت ایران را فراهم کرده است.

وی با بیان اینکه فرهنگ بسیجی را به برکت خون شهدا و امام راحل نهادینه کرده‌ایم، افزود: ایران اسلامی امروز در جبهه مقاومت در منطقه تأثیرگذار شده است و از نظر سرمایه‌گذاری فرهنگی، نیروی انسانی و قابلیت‌های دفاعی بر اساس فرهنگ بسیجی رشد کرده و به قدرت منطقه تبدیل شده است.

معاون حقوقی و امور مجلس وزارت دفاع با اشاره به ایجاد جنگ‌های نیابتی و خانگی در جریان‌های تروریستی تکفیری در منطقه، یادآور شد: این مسائل را برخی قدرت‌های سلطه‌گر به منطقه تحمیل کردند اما محور برگشت امنیت به این منطقه ایران است و ایران با کمک‌های مستشاری به کشورهای دیگر در این خصوص یاری می‌رساند ضمن اینکه امروز قدرت‌های مدعی جهان نتوانستند در امنیت‌سازی در منطقه از ایران جلو بیفتند و صلح‌آفرینی و امنیت‌سازی ایران مورد اذعان دوست و دشمن است.

سردار طلایی‌نیک با اشاره به پیشرفت‌های ایران در صنایع دفاعی تصریح کرد: این پرسش مطرح است که چرا با حدود بیش از ۳۰ سال تحریم نیروهای مسلح و صنایع دفاع، امروز کشورمان جزو ۱۰ کشور برتر در حوزه نظامی جهان است.

وی تأکید کرد: عمده نیاز نیروهای مسلح، ارتش، سپاه و بسیج را صنایع دفاعی داخلی تأمین می‌کند و در این خصوص وابستگی به خارج نداریم.

معاون حقوقی و امور مجلس وزارت دفاع، با اشاره به همکاری‌های وزارت دفاع با مراکز دانشگاهی، بیان داشت: صنایع نظامی ما در وزارت دفاع با بیش از صد مرکز دانشگاهی کشور قرارداد همکاری علمی و پژوهشی دارد و از یک طرف متخصصان دفاعی ما تجارب خود را به دانشگاه منتقل می‌کنند و از طرف دیگر استعدادهای دانشگاهی نیز کمک‌های علمی خود را به صنایع دفاع انتقال می‌دهند.

سردار طلایی‌نیک اضافه کرد: اگر سایر عرصه‌های اقتصادی کشورمان مثل صنایع دفاعی به این صورت حرکت می‌کردند و بین صنعت و دانشگاه ارتباط نظام‌مند برقرار می‌کردند می‌توانستند سطح برتری به دست بیاورند.

وی از قرارداد همکاری وزارت دفاع با بیش از هزار شرکت داخلی خبر داد و گفت: بخشی از قطعات تجهیزات و محصولات اولیه را این شرکت‌ها برای صنایع دفاعی، هوایی، زمینی، دریایی، موشکی و فضایی انجام می‌دهند که بخش قابل توجه شرکت‌ها، شرکت‌های دانش‌بنیان هستند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها