کشته شدن دست کم یازده نفر در درگیرهای کنیا

کشته شدن دست کم یازده نفر در درگیرهای کنیا
شنبه 21 مرداد 1396 - 21:54

تنش و درگیری بین مخالفان کنیایی و نیروهای امنیتی در پایتخت این کشور و زادگاه نامزد اردوگاه مخالف دولت در انتخابات ریاست جمهوری همچنان ادامه دارد و تعدادی دراین درگیری ها کشته شده اند.

منابع خبری کنیایی از کشته شدن دست کم ۱۱ تن از شهروندان این کشور در جریان درگیری با نیروهای امنیتی این کشور خبر داده اند.

به گزارش شبکه تلویزیونی فرانس بیست و چهار: کنیا با تنش های شدیدی مواجه شده است. در کیسومو و سیایا در غرب کشور، چندین نفر کشته شده اند.

نایروبی پایتخت کنیا نیز از این تنش ها در امان نمانده است. هم اکنون خشونت ها در پایگاه های اصلی مخالفان ادامه دارد.

گزارشگر این شبکه در نایروبی گفت: در نایروبی به ویژه در کیبرا و ماتاره شهرک های حومه پایتخت، که بیشتر ساکنان آن را طرفداران اردوگاه مخالف دولت تشکیل می دهند، اوضاع هم اکنون بسیار پرتنش است.

در کیبرا تنش ها به حدی است که پلیس از خبرنگاران درخواست کرده است که این محل را ترک کنند.

یک خبرنگار کنیایی نیز توسط نیروهای امنیتی دستگیر شده است. تنش ها از حدود ساعت نه صبح امروز آغاز شد.

گروهی از جوانان در خیابان های منتهی به شهرک کیبرا تجمع کردند و در حالی که شعارهای مخالف دولت سر می دادند، به ایجاد موانع در خیابان ها مبادرت کردند.

پلیس وارد عمل شد و تلاش کرد با استفاده از گاز اشک آور معترضان را متفرق کند. جوانان نیز به سوی شهرک های حومه نایروبی فرار کردند.

پلیس به تعقیب جوانان معترض پرداخت. به هر ترتیب معترضان ناگزیر به ترک خیابان ها شده اند، اما صدای شلیک گلوله و انفجار نارنجک های اشک آور همچنان به گوش می رسد. هنوز نمی دانیم که در شهرک های حومه نایروبی چه می گذرد، اما می توان حدس زد که اوضاع بسیار پرتنش و پرخشونت است. دیروز دو نفر در کیبرا کشته شدند.

اوضاع در کنیا به ویژه در دو شهرک حومه ای نایروبی و شهر کیسومو در غرب کشور مقر اصلی مخالفان و زادگاه رایلو دینگا نامزد اردوگاه مخالف دولت بسیار پرتنش است. 

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها