درخواست کمیته ملی حقوق بشر قطر از عربستان

درخواست کمیته ملی حقوق بشر قطر از عربستان
شنبه 21 مرداد 1396 - 19:23

رئیس کمیته ملی حقوق بشر قطر حذف موانع پیش روی حجاج این کشور از سوی عربستان از طریق بازگشایی مرز زمینی و راه اندازی پروازهای مستقیم را خواستار شد.

العالم - آسیا

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، "علی بن صمیخ المری"، رئیس کمیته ملی حقوق بشر قطر ظهر امروز (شنبه) از مقام های عربستان سعودی درخواست کرد با بازگشایی مرز زمینی میان دو کشور به روی حجاج و راه اندازی پروازهای مستقیم برای خطوط هوایی قطر، موانع پیش روی حجاج این کشور را بردارند.

بر اساس این گزارش، رئیس کمیته ملی حقوق بشر قطر در یک کنفرانس خبری در شهر دوحه، پایتخت این کشور در این باره اظهار داشت: از مقامات عربستان می خواهیم با راه اندازی پروازهای مستقیم ویژه حج برای خطوط هوایی قطر، موانعی که پیش روی حجاج قطری گذاشتند را بردارند، همچنین خواستار بازگشایی گذرگاه زمینی به روی آن دسته از حجاج هستیم که نمی توانند از راه هوایی به حج بروند.

المری در رابطه با مسئله بین المللی کردن اداره حج نیز تصریح کرد: ما خواستار بین المللی کردن حج نشدیم بلکه از سازمان های بین المللی درخواست کردیم به نقض حقوق حجاج قطری پایان دهند.

در همین حال، "روشن عباسف" معاون اول رئیس شورای مفتی های روسیه دیروز (جمعه) تصریح کرد، اختلافات و اتهامات متبادل میان
عربستان سعودی و قطر در مورد امور حج هیچ تاثیری بر حجاج روسی ندارد و مسلمانان روسیه این موضوع را سیاسی نکرده و از هیچ طرفی به نفع طرف دیگر حمایت نمی کنند.

221

پربیننده ترین خبرها