دبیرکل حزب الله لبنان فردا سخنرانی می کند

دبیرکل حزب الله لبنان فردا سخنرانی می کند
شنبه 21 مرداد 1396 - 17:46

سيد حسن نصرالله دبيرکل حزب الله لبنان فردا ( یکشنبه) در گردهمايي يازدهمين سالگرد پيروزي بر رژيم صهيونيستي سخنراني مي کند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم این سخنرانی عصر روز یکشنبه به وقت محلی بیروت انجام خواهد شد. 

یادآور می شود نیروهای حزب‌الله در مرز لبنان و فلسطین اشغالی در 22 تیر 1385 عملیات وعده صادق را برای آزادی باقی‌مانده اسرای لبنانی به ویژه سمیر قنطار آغاز کردند که در نتیجه آن سه نظامی اسرائیلی کشته شدند و دو نظامی دیگر به اسارت درآمدند که به خاک لبنان منتقل شدند. حزب‌الله از همان ابتدا برای مبادله اسرای اسرائیل با باقی‌مانده زندانیان لبنانی اعلام آمادگی کرد اما ارتش اسرائیل بدون توجه به این موضوع عملیات نظامی را برای نجات دو نظامی اسیر خود آغاز کرد که در پی آن 5 نظامی دیگر اسرائیلی کشته و 5 تن دیگر نیز زخمی شدند.

با وجود اینکه این شکست‌ها از آمادگی نداشتن ارتش صهیونیستی برای ورود به جنگ حکایت داشت اما ایهود اولمرت نخست وزیر رژیم صهیونیستی به دستور آمریکا دستور حمله همه جانبه را به لبنان آغاز کرد.

جنگ اسرائیل و آمریکا ضد لبنان در سال 2006 معروف به جنگ ژوئیه و جنگ دوم لبنان از 12 ژوئیه 2006 (22تیر 1385) میان ارتش رژیم صهیونیستی و نیروهای حزب‌الله لبنان آغاز شد که دامنه آن شمال سرزمین‌های اشغالی و سراسر لبنان را در برگرفت و با قطعنامه 1701 شورای امنیت در 14 اوت 2006 (24 مرداد 1385) به پایان رسید.

ارتش صهیونیستی به روال گذشته استراتژی جنگ از راه دور را به مرحله اجرا گذاشت به گونه‌ای که نیروی هوایی رژیم صهیونیستی 15 هزار بار مناطق مختلف لبنان را بمباران کردند، نیروی دریایی این رژیم هم در مدت 8 هزار ساعت دریانوردی، نواحی ساحلی لبنان را به منظور تنگ‌تر کردن حلقه محاصره، بی وقفه گلوله باران کردند و نیروی زمینی ارتش صهیونیستی هم دستکم 160 هزار گلوله توپ، 2500 گلوله خمپاره به سوی لبنان شلیک کردند.

همچنین با پیروزی حزب‌الله در جنگ 33 روزه بسیاری از طرح‌ها و توطئه‌های آمریکا و رژیم صهیونیستی ناکام‌ماند که به اعتقاد اغلب کارشناسان اگر آمریکا و رژیم صهیونیستی در جنگ 33 روزه پیروز می‌شدند به جنگ‌های دیگر در منطقه دامن می‌زدند.

با شکست آمریکا و رژیم صهیونیستی در جنگ 33 روزه طرح‌هایی چون خاورمیانه بزرگ، خاورمیانه جدید از ادبیات سیاسی خاورمیانه حذف شدند و به جای آن خاورمیانه‌ای جدید شکل گرفته که در آن عناصر مقاومت نقش اصلی را ایفا می‌کنند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها