درگیری با نژاد پرستان آمریکایی شدت گرفت/ اعلام وضعیت اضطراری

درگیری با نژاد پرستان آمریکایی شدت گرفت/ اعلام وضعیت اضطراری
شنبه 21 مرداد 1396 - 22:36

فرماندار ویرجینیا در پی شدت گرفتن درگیری های خشونت آمیز در راهپیمایی ملی گرایان سفیدپوست آمریکایی در شارلوتزویل وضعیت اضطراری اعلام کرد. 

به گزارش سی ان ان ، پلیس ویرجینیا از دستگیری ده ها ملی گرا خبر داد و افزود چندین نفر در درگیری های خشونت آمیز امروز در شارلوتزویل زخمی شدند. 

بر اساس این گزارش ، ملی گرایان سفیدپوست در اعتراض به تصمیم ماه گذشته ی شورای شهر شارلوتزویل برای برداشتن بنای یادبود کنفدراسیون (بنای یادبود قربانیان جنگ داخلی در آمریکا) تظاهرات کردند. سپس یکی از قضات دادگاه شهر ، قانونی بودن یا نبودن تصمیم شورای شهر را زیر سوال برد و ناآرامی ها را رقم زد. 

اکنون شارلوتزویل به موضوع داغ بحث و گفتگو در میان ملی گرایان و برتری جویان سفیدپوست در سراسر آمریکا تبدیل شده است.

تظاهرات امروز در شارلوتزویل سومین گردهمایی اعتراض آمیز و بزرگترین در نوع خود به شمار می آید و احتمال دارد سرآغاز هرج و مرجی بزرگ در ویرجینیا و شاید در سراسر آمریکا باشد. 

شارلوتزویل شهری تاریخی است و دانشگاه ویرجینیا در این شهر قرار دارد. 

ملی گرایان سفیدپوست که عضو گروه های راست گرای افراطی در آمریکا به شمار می آیند در حالی که پرچم های کنفدراسیون را تکان می دادند به سر دادن شعارهایی با مضمون شعارهای تندروانه آلمان های نازی پرداختند. برخی تظاهرات کنندگان کلاه خود بر سر و سپر در دست داشتند و در محل استقرار مجسمه رابرت ای لی در پارک ایمنسیپیشن در شارلوتزویل و در خیابان های اطراف گردهم آمدند. 

گروه های مخالف راست گرایان افراطی و معترضان سیاهپوست عضو گروه  جان سیاهپوستان ارزش دارد نیز تظاهراتی در مخالفت با ملی گراها ترتیب دادند.

نزدیک ظهر به وقت محلی ، درگیری ها کم کم آغاز شد و معترضان با یکدیگر درگیر شدند. پلیس هم برای متفرق کردن مردم از اسپری فلفل و باتوم استفاده کرد.  

فرماندار ویرجینیا ساعت 11 به وقت محلی وضعیت اضطراری اعلام کرد. این تصمیم پس از آن اتخاذ شد که چندین افسر پلیس از جمله یکی از افسران پلیس دانشگاه ویرجینیا در درگیری ها زخمی شدند. 

تری مک اولیف ، فرماندار ویرجینیا در پیامی توئیتری نوشت:  اقدام ها و رجزخوانی هایی که در 24 ساعت گذشته در شارلوتزویل اتفاق افتاد پذیرفتنی نیست و باید متوقف شود. حق آزادی بیان را نباید با خشونت طلبی و ایجاد هرج و مرج اشتباه گرفت.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها