در آستانه انتخابات ریاست جمهوری

گزارش العالم از تحولات سیاسی مصر

گزارش العالم از تحولات سیاسی مصر
پنج‌شنبه 18 اسفند 1390 - 09:24

شوراي مركزي حزب مصري الوفد بعد از برگزاري نشستي، حمايت خود را از "منصور حسن" نامزد احتمالي رياست جمهوري اين كشور اعلام كرد و اين در حالي است که ديگر احزاب و گروه ها همچنان سرگرم رايزني در اين رابطه هستند.

بدنبال نزديك شدن زمان نام نويسي نامزدهاي انتخابات رياست جمهوري مصر در دهم ماه جاري ميلادي، روند سياسي مصر شاهد تحرك بيشتري است و بسياري از شخصيت هاي اجتماعي و سياسي مصر تصميم خود براي مشاركت در رقابت هاي انتخاباتي را اعلام كرده اند.

در همين راستا منصور حسن رییس شوراي مشورتي و وزير اسبق اطلاع رساني و فرهنگ مصر نيز بطور رسمي مشاركت خود در انتخابات رياست جمهوري اين كشور را كه قرار است روزهاي 23 و 24 ماه مي آينده برگزار شود، اعلام كرد.

چند ساعت پس از اعلام اين آمادگی، حزب الوفد نيز حمايت خود از ریيس شوراي مشورتي را در انتخابات رياست جمهوري مصر اعلام كرد.

"محمد كامل" معاون دبيركل حزب الوفد درگفت وگو با شبكه خبري العالم تصریح کرد: شوراي عالي حزب الوفد پس از رأي گيري تصميم گرفت از منصور حسن در انتخابات رياست جمهوري مصر حمايت كند.

" محمد حرحش " عضو شوراي عالي حزب الوفد نیز در گفت وگو با العالم خاطرنشان کرد: پس از رأي گيري منصور حسن در مقابل عمرو موسي اكثريت را بدست آورد و ما اين روند را تأييد مي كنيم.

همه اعضای حزب الوفد پس از برگزاري رأي گيري حمايت خود را از منصور حسن اعلام كردند.

در حالي كه حزب الوفد تصميم خود براي انتخابات رياست جمهوري را اعلام و نامزدش را براي اين پست معرفي كرده است، دیگر گروهها، احزاب و نيروها  همچنان در حال رايزني براي تعيين نامزدشان هستند.

در صدر اين احزاب و گروه ها، جريان هاي اسلامگرا قرار دارند كه بي ترديد حمايت هاي مردمي از آنها بر شانس پيروزي نامزدهايشان در انتخابات رياست جمهوري مي افزايد.

در اين زمینه ناظران بر اين باورند كه نامزد احزاب مذكور به زودي مشخص خواهد شد.

" مصطفي زهران " پژوهشگر در زمينه احزاب و گروه هاي اسلامي در اين باره به العالم گفت: احزاب و گروه ها بويژه جريان هاي اسلام گرا از جمله حزب آزادي و عدالت وابسته به جماعت اخوان المسلمين و حزب سلفي نور هنوز نامزد خود براي پست رياست جمهوري را معرفی نكرده اند.

زهران افزود: جريان اسلامگرا در پي يافتن نامزدي است كه بتواند آنها را متحد و يكپارچه كند به همين دليل تاكنون نتوانسته است نامزد خود را معرفي كند.

 

tt-8-8:48

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها