درخواست کمک داعشی استرالیایی پس از دستگیری در ترکیه!

درخواست کمک داعشی استرالیایی پس از دستگیری در ترکیه!
يکشنبه 22 مرداد 1396 - 13:09

رسانه های استرالیایی اعلام کردند یک تبعه این کشور که به دلیل اقدامات تروریستی تحت تعقیب است پس از دستگیری در ترکیه به دلیل جذب نیرو برای داعش، از دولت استرالیا درخواست کمک کرده است.

العالم - ترکیه

"نیل براکاش" که مسئول جذب نیرو برای داعش بوده و برای انجام حملات تروریستی در استرالیا برنامه ریزی کرده است، ماه اکتبر گذشته پس از فرار از سوریه، در ترکیه دستگیر شده است.

براکاش 27 ساله که در ملبورن به دنیا آمده، در ترکیه تحت بازداشت است و دادگاههای ترکیه در حال بررسی درخواست های تحویل وی به استرالیا هستند.

به نوشته روزنامه "هیرالد سان" براکاش از دولت استرالیا درخواست کمک کرده و جولی بیشاپ وزیر امور خارجه استرالیا از صدور دستور به مقامات کنسولی استرالیا در ترکیه برای ارائه کمک های اولیه به این شهروند آن کشور خبر داده اند.

بیشاپ در این باره به هیرالد سان گفته است: در صورتی که وی به استرالیا تحویل داده شود پیش بینی می کنم به اتهام ارتکاب جنایات بسیار خطرناک در دادگاه جنایی محاکمه شود.

گفته می شود براکاش به مقامات استرالیایی اعلام کرده است در هنگام حضور در سوریه با یک زن داعشی اصالتا هلندی ازدواج کرده است و از وی دو فرزند دارد که همچنان در سوریه به سر می برند. ممکن است این دو کودک، از حق دریافت تابعیت استرالیا برخوردار باشند.

براساس قانون استرالیا، هر شخصی که در خارج به دنیا می آید و حداقل یکی از والدینش دارای تابعیت استرالیا باشد می تواند تابعیت آن کشور را دریافت کند.

وزیر امور خارجه استرالیا، درباره فرزندان براکاش هیچ اظهارنظری نکرده است.

216

پربیننده ترین خبرها