دانشجویان بحرینی از تحصیل بازمی مانند

دانشجویان بحرینی از تحصیل بازمی مانند
پنج‌شنبه 18 اسفند 1390 - 10:19

دانشجويان بحريني بامشکل آفريني رژيم هاي آل خليفه وآل سعود از ادامه تحصيل بازمانده و اخيرا از ادامه تحصيل سه دانشجوي دختر بحريني به مدت سه ترم در دانشگاه الدمام عربستان جلوگيري شد.

به گزارش روز پنجشنبه پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبری العالم به نقل از روزنامه بحرینی " الوسط" این دانشجویان از وزارت امور خارجه بحرين خواسته اند كه به آنان براي رفتن به عربستان برای ادامه تحصيل كمك كند.

این دانشجویان همچنين گفته اند كه مسئولان بحريني در ماه مارس 2011 دستور بازگشتشان به بحرين را صادر كرده و به مدت 23 روز بازداشت شده بودند و حكم تبرئه آنان از اتهام تجمع در ميدان شوراي همكاري خليج فارس در شهر منامه صادر شده است.

دانشجویان بحرینی خواسته اند که سفارت بحرین در ریاض ممنوعیت سفر آنان به عربستان سعودی را لغو کند اما تاکنون پاسخی دریافت نکرده اند.

اين سه دانشجوي دختر بحريني از اينكه به آنها اجازه عبور از پل رابط ميان بحرين و عربستان براي تكميل تحصيلشان دراين كشور داده نشده است، ابراز شگفتي كرده و گفته اند ، این در حالی است كه گزارش كميته مستقل حقيقت ياب بحرين توصيه كرده است همه دانشجويان به سر كلاس هايشان بازگردند.

" نافي بيلاي " كميسارياي عالي حقوق بشر وابسته به سازمان ملل متحد با صدور بيانيه اي ، با انتقاد از منع شدن دانشجويان بحرینی از تحصيل ، بر لزوم بازگشت آنان به كلاس هاي درس تاكيد كرده است.

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها