پسر مادورو، کاخ سفید را اشغال می کند؟

پسر مادورو، کاخ سفید را اشغال می کند؟
يکشنبه 22 مرداد 1396 - 21:12

پسر رئیس جمهوری ونزوئلا تهدید کرد که کاخ ریاست جمهوری آمریکا را اشغال خواهد کرد.

العالم -آمریکا 

در ادامه جنجال های متقابل کلامی و اظهارات جنجال برانگیز میان دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا و مسئولان ونزوئلا، پسر نیکولاس مادورو رئیس جمهوری ونزوئلا، امریکا را تهدید کرد.

وی به دنبال اظهارات جمعه پیش ترامپ مبنی بر "بررسی همه گزینه ها از جمله گزینه نظامی" بر ضد ونزوئلا، کاخ سفید را تهدید کرد.

خبرگزاری رویترز به نقل از پسر مادورو نوشت: در صورت حمله نظامی به ونزوئلا، سلاح هایمان به نیویورک روانه خواهد شد و کاخ سفید را اشغال خواهیم کرد.

این در حالی ست که مخالفان حاضر در پارلمان ونزوئلا، نتایج انتخابات مجلس موسسان را رد کرده و آن را ابزاری برای مادورو جهت دست گرفتن قدرت و دور زدن پارلمان منتخب و شانه خالی کردن از انتخابات ریاست جمهوری دانستند که قرار است پایان 2018 برگزار شود.

این مساله موجب تشدید اعتراض هایی شد که از آوریل آغاز و به کشته شدن بیش از 120 نفر منجر شده بود.

 ونزوئلا افزون بر افزایش تورم با بحران اقتصادی و اجتماعی بزرگی روبروست و میلیون ها نفر از مردم از کمبود غذا و دارو رنج می برند.

ترامپ روز جمعه از بدمنستر در ایالت نیوجرسی در خصوص بحران سیاسی روبه افزایش کاراکاس پایتخت ونزوئلا گفت که گزینه هایی برای پاسخ به سرکوب تظاهرکنندگان مخالف با حکومت نیکولاس مادورو توسط مسئولان این کشور را بررسی می کند که مداخله ارتش آمریکا از جمله آنهاست.

وی افزود: واشنگتن  گزینه های زیادی دارد و در صورت لزوم گزینه نظامی را برای ونزوئلا بر می گزیند.

رئیس جمهوری آمریکا گفت: کشورش در همه دنیا حتی مناطق دورافتاده نیروی نظامی دارد.

از سوی دیگر ولادیمیر بادرینو وزیر دفاع ونزوئلا نیز ساعات پایانی شب جمعه ترامپ را به خاطر اشاره به گزینه نظامی برای حمایت غیر نظامیان از سرکوب مسئولان ونزوئلایی تهدید کرد.

امریکا ابتدای آگوست تحریم های جدیدی علیه رئیس جمهوری ونزوئلا که وی را دیکتاتور توصیف کرده، اعمال کرد.

دولت امریکا این اقدام را پس از انتخابات جنجال برانگیز مجلس موسسان که مادورو علیرغم مخالفت گروه های مخالف برگزار کرده بود، اتخاذ کرد.

گفتنی است از زمان آغاز اعتراض های مخالفان از آوریل و سرکوب مسئولان، بیش از 125 نفر کشته شده اند.

 

217

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها