العالم ـ ایرنا
«ابوالقاسم شیرازی» امروز (یکشنبه) در نشست خبری در ساختمان اتحادیه پوشاک افزود: از انتخاب شریعتمداری به عنوان گزینه پیشنهادی وزارت صنعت، معدن و تجارت دغدغه ای نداریم؛ زیرا وی در دوره وزارت بازرگانی به تولید و بنگاه های کوچک خدمات بسیاری کرد و به طور حتم به بحث بازرگانی نیز توجه می کند.
شیرازی ابراز امیدواری کرد وزارت صنعت، معدن و تجارت تولید و خدمات را ساماندهی کند.
معاون امور مجلس رییس جمهوری سه شنبه گذشته نام 17 وزیر پیشنهادی دولت دوازدهم را به مجلس شورای اسلامی تقدیم کرد.
به گفته «محمود واعظی» وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات که نام وی به عنوان رییس دفتر رییس جمهوری در دولت دوازدهم مطرح شده، قرار است نام یک وزیر پیشنهادی باقیمانده (برای وزارت علوم، تحقیقات و فناوری) در آینده اعلام و فعلا برای این وزارتخانه سرپرست تعیین شود.
طبق ماده 205 آیین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی، یک هفته پس از معرفی دولت، برای بحث و بررسی خط مشی و اصول کلی برنامه دولت و اخذ رای اعتماد برای هیات وزیران جلسات مجلس به طور متوالی تشکیل میشود.
محمد شریعتمداری که به عنوان گزینه پیشنهادی وزارت صنعت، معدن و تجارت معرفی شده است، در دولت های هفتم و هشتم به عنوان وزیر بازرگانی به ترتیب 199 رای و 215 رای اعتماد نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی را گرفت.
وی در دولت یازدهم معاون اجرایی رییس جمهوری، جانشین رییسجمهوری در شورای عالی ایرانیان، شورای عالی فضایی و شورای استاندارد و تحقیقات صنعتی بوده است.
تولید داخلی پوشاک در شأن مصرف کننده ایرانی نیست
رییس اتحادیه تولیدکنندگان پوشاک تصریح کرد: تولید داخلی پوشاک از لحاظ کمیت و کیفیت در شأن مصرف کننده ایرانی نیست. ارتقای کیفی با قیمت مناسب نیز در کوتاه مدت میسر نمی شود و باید مسوولان در کوتاه کردن این مسیر کمک کنند و مردم نیز صبور باشند.
وی افزود: در تلاشیم تولید در بخش پوشاک کشور دانش بنیان شود؛ زیرا وقتی می خواهیم تولید باکیفیت داشته باشیم باید به مواد اولیه باکیفیت دسترسی وجود داشته باشد و اگر کمک های لازم شود کالای کیفی و مزیت دار در کشور تولید می شود.
وی درباره عوامل افزایش قیمت تمام شده کالا از جمله پوشاک در کشور گفت: مالیات بر درآمد شغلی، مالیات ارزش افزوده، عوارض پسماند و... از عواملی است که به تولید کشور تحمیل می شود؛ مبلغ اجاره مغازه در نقاط قابل دسترسی نیز بسیار بالاست.
به گزارش ایرنا، شیرازی گفت: تبلیغات اثر مهمی بر تولید می گذارد اما برای تولیدکنندگان هزینه گزافی دارد و به همین دلیل صدا و سیما و رسانه های عمومی باید تلاش کنند هزینه های تبلیغات کاهش یابد.
به گفته وی، تولید و توزیع 2 بال لازم برای پروازند که باید متناسب با هم رشد کنند.
حمایت از تولیدکننده داخلی و ساماندهی واردات و صادرات از بندهای سیاست های اقتصاد مقاومتی است که در سال 1392، ابلاغ شد.
پس از آن، سال 1395 از سوی رهبر معظم انقلاب «اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل» نام گرفت و امسال نیز (1396) «اقتصاد مقاومتی؛ تولید- اشتغال».