نوبخت: سیل خراسان رضوی 1490 میلیارد ریال خسارت زد

نوبخت: سیل خراسان رضوی 1490 میلیارد ریال خسارت زد
يکشنبه 22 مرداد 1396 - 19:56

معاون رئیس جمهوری گفت: بر اساس برآورد اولیه خسارت ناشی از سیل در خراسان رضوی هزار و 490 میلیارد ریال برآورد شده است.

العالم ـ ایران 

محمدباقر نوبخت عصر یکشنبه در نشست شورای استانی مدیریت بحران خراسان رضوی در مشهد افزود: مدیران و مسئولان خراسان رضوی در حوادث زلزله و سیل امسال در این استان با قرار گرفتن در کنار مردم مسئولانه عمل کردند.
وی ادامه داد: این احساس مسئولیت مسئولان در نظام مقدس جمهوری اسلامی یک ارزش محسوب می شود. انتظار رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز از مسئولان برخورد مسئولانه و شریک شدن در درد و رنج مردم است.
معاون رئیس جمهوری گفت: رئیس جمهوری پس از بروز حادثه سیل اخیر از رئیس سازمان برنامه و بودجه خواستند تا به عنوان نماینده همه وزاری کابینه که در این روزها درگیر موضوع رای اعتماد مجلس شورای اسلامی هستند به خراسان رضوی سفر کرده، از نزدیک خسارات وارده را بررسی و مراتب همدری دولت را با خسارت دیدگان اعلام نماید.
وی افزود: سیل 20 مرداد جاری دومین حادثه غیر مترقبه ای است که امسال در خراسان رضوی رخ داده است. این حوادث نشان می دهند آنچنان هم این حادثه ها غیرمترقبه نیستند و تجاور انسان به ساختار طبیعت یکی از علل اصلی بروز آنها است.
نوبخت ادامه داد: عامل انسانی در گسترش خسارتهای ناشی از زلزله و سیل دخیل بوده و این مساله در زلزله 16 فروردین امسال در خراسان رضوی نیز بروز پیدا کرد.
به گزارش ایرنا، معاون رییس جمهوری امروز به خراسان رضوی سفر و با همراهی استاندار و سایر مسئولان استان به مناطق سیل زده شهرستانهای کلات و درگز سرکشی کرد.
در پی بارشهای رگباری عصر جمعه در نیمه شمالی خراسان رضوی و جاری شدن سیل در شهرستانهای درگز، قوچان، نیشابور و کلات 9 نفر جان باختند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها