شهر کوچک امریکایی، آماده برای مشاهدۀ کسوف قرن!

شهر کوچک امریکایی، آماده برای مشاهدۀ کسوف قرن!
دوشنبه 23 مرداد 1396 - 03:31

شهر دیپوبِی واقع در ایالت اورگن آمریکا خود را برای دیدن اولین کسوف کامل قرن در آمریکا آماده می کند، چنان که گویی بلایی طبیعی در این شهر ساحلی کوچک مشرف بر اقیانوس آرام در حال وقوع است!

العالم گوناگون

این شهر که دارای  1500  نفر جمعیت بوده و فقط یک چراغ راهنمایی و رانندگی دارد؛ نزدیک به منطقه ای است که کسوف کامل در 21 اگوست پیش از عبور از 14 ایالت آمریکا تا اقیانوس اطلس، از آنجا آغاز خواهد شد.

این پدیده، نگرانی هایی را درخصوص هجوم انبوه بازدید کنندگان به دیپوبی برای دیدن اولین لحظه کسوف کامل به وجود آورده است.

"باربرا لیو" شهردار دیپوبِی گفت: به دلیل نزدیکی دیپو بی به گسل ها، آمادگی برای زلزله و سونامی برای ساکنان این شهرعادی است.

وی افزود: این منطقه از سالها پیش برای مقابله با فاجعه ای بزرگ تمرین می کرده و بسیاری از آمادگی ها برای استقبال از کسوف از برخی جهات به آمادگی برای مقابله با بلایای طبیعی شباهت دارد.

وی افزود: یکی از بزرگترین چالش ها، پیش بینی افرادی است که به این شهر خواهند آمد. مسافران، همۀ اتاق های اندک هتل های این شهر و مکان های مناسب برای چادر زدن را از چندین ماه پیش رزرو کرده اند و برآوردها حاکی است هزاران و صدها هزار مسافر به این شهر خواهند آمد.

برنامه ریزی جدی جهت آمادگی برای این پدیده از 8 ماه پیش آغازشده که شامل اجاره سرویس های بهداشتی سیار، خریدن سطل های زباله اضافی و هزاران عینک ایمنی برای توزیع رایگان در ایستگاه آتش نشانی شهر است.

هم چنین اطلاعیه هایی مبنی بر تهیه موادغذایی، دارو، گاز و پول نقد، در این شهر توزیع گردیده و تراکم ترافیکی شدیدی پیش بینی شده است.

طی 99 سال اخیر اولین باری است که کسوف کامل در سراسر خاک آمریکا، سومین کشور پرجمعیت جهان، مشاهده خواهد شد.

موقعیت شعر دیپوبی در ساحل اقیانوس آرام

217

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها