شکایت بانک مرکزی یمن از ائتلاف سعودی

شکایت بانک مرکزی یمن از ائتلاف سعودی
دوشنبه 23 مرداد 1396 - 05:11

بانک مرکزی یمن از کاهش تحویل پول نقد مورد نیاز برای پرداخت حقوق ها به ائتلاف موسوم به عربی شکایت کرد.

العالمیمن

در یمن در حال حاضر دو "بانک مرکزی" وجود دارد که یکی از آنها در سطح بین المللی رسمیت دارد و در عدن واقع در جنوب یمن واقع است و دیگری در صنعا و تحت کنترل حوثی هاست. ذخایر هر دو بانک رو به اتمام است، اما آنها با پرداخت حقوق کارکنان بخش عمومی، نقش اساسی در کاهش گرسنگی و شیوع بیماری ایفا می کنند.

بانک عدن روز شنبه در بیانیه ای اعلام کرد ائتلاف عربی به رهبری عربستان 13 نوبت مجوز فرود هواپیماهای حامل سوخت را به دلایل نامعلوم صادر نکرده است.

این بیانیه می افزاید: این موانع ساختگی باعث می شود اقتصاد یمن برای تهیه نقدینگی لازم دچار مشکلاتی خطرناک شود که تبعات منفی آن را بانک ها و به طور کلی اقتصاد یمن متحمل خواهد شد.

عربستان و متحدانش حریم هوایی یمن را تحت سیطره دارند. آنها ادعا می کنند این اقدام برای جلوگیری از رساندن اسلحه به دست حوثی ها توسط ایران است که البته این ادعا توسط حوثی ها رد می شود.

نیروهای طرفدار عبدربه منصور هادی (رئیس جمهور مستعفی و فراری یمن)، عدن و بخشی از مناطق جنوبی یمن را تابستان سال 2015 از حوثی ها پس گرفتند و دولت فراری هادی این مناطق را از محل اقامت موقت خود در ریاض "اداره" می کند.

202

پربیننده ترین خبرها