امیری مطرح کرد

تلاش دولت برای رای‌آوری تمام وزرای پیشنهادی

تلاش دولت برای رای‌آوری تمام وزرای پیشنهادی
دوشنبه 23 مرداد 1396 - 08:30

معاون پارلمانی رییس‌جمهور گفت: ما تمام و کمال تلاش می‌کنیم تا همه وزرای معرفی شده رای اعتماد مجلس را کسب کنند.

العالم- ایران 

حسینعلی امیری در رابطه با رایزنی‌های صورت گرفته میان وزرای پیشنهادی با نمایندگان مجلس شورای اسلامی گفت: برنامه‌ریزی‌های خوبی با همکاری و همراهی رییس مجلس، هیات رییسه مجلس و روسای فراکسیون‌های مجلس داشته‌ایم.

وزرای پیشنهادی در مجلس برنامه‌هایشان را تشریح و دیدگاه‌هایشان را مطرح می‌کنند

او ادامه داد: براساس جدول زمان‌بندی شده هر کدام از وزرای پیشنهادی در کمیسیون‌های تخصصی مجلس، فراکسیون‌های سیاسی و فراکسیون‌های منطقه‌ای حضور می‌یابند و دیدگاه‌هایشان را مطرح و برنامه‌هایشان را تشریح می‌کنند و به سوالات و دغدغه‌های نمایندگان پاسخ می‌دهند.

امیدوار به رای‌آوری هر ۱۷ وزیر معرفی شده هستیم

معاون پارلمانی رییس‌جمهور با بیان اینکه ما احساس می کنیم که شرایط و روابط خوبی میان مجلس و دولت وجود دارد، تصریح کرد: ما امیدوار هستیم هر ۱۷ وزیر معرفی شده از سوی آقای رییس‌جمهور بتوانند اعتماد نمایندگان را جلب کنند و دولت هم تمامی تلاش خود را برای رسیدن به این مساله انجام خواهند داد.

رییس‌جمهور در حال بررسی گزینه پیشنهادی وزارت علوم است

امیری در پاسخ به این سوال که وزیر پیشنهادی علوم چه زمانی معرفی خواهد شد؟ خاطرنشان کرد: گزینه پیشنهادی وزارت علوم در حال بررسی است و نمی‌توانم زمان دقیقی برای معرفی وزیر پیشنهادی مطرح کنم. آقای رییس‌جمهور در حال بررسی و انتخاب بهترین گزینه برای وزارت علوم است. 

او در پاسخ به این سوال که آیا احتمال معرفی وزیر زن برای تصدی وزارت علوم وجود دارد؟ ابراز داشت: تنها نکته‌ای که در این باره می‌توانم بگویم این است که موضوع وزیر علوم در حال بررسی است و باید اندکی در این باره صبر کنیم.

دولت تلاش خود را برای رای‌آوری وزرای معرفی شده انجام می‌دهد 

معاون پارلمانی رییس‌جمهور در پاسخ به این سوال که برخی از رسانه‌ها مدعی شده‌اند که رییس‌جمهور از چند وزیر معرفی شده حمایت نمی‌کند و تعیین و تکلیف آنها را به مجلس سپرده است. این مساله تا چه اندازه صحت دارد؟ بیان کرد: خیر. وقتی آقای روحانی در بررسی‌هایشان به این جمع‌بندی رسیده‌اند که با ترکیب معرفی شده به عنوان هیات دولت می‌تواند برنامه‌هایش را اجرا کند و این به معنای حمایت از آنها است بنابراین ما تمام و کمال تلاش می‌کنیم تا تمامی وزرای معرفی شده رای اعتماد را از مجلس کسب کنند.

ایلنا

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها