وزیر خارجه الجزائر اعلام کرد:

بحران پیچیده اعراب خلیج فارس/ اتحادیه عرب نیازمند اصلاحات عمیق

بحران پیچیده اعراب خلیج فارس/ اتحادیه عرب نیازمند اصلاحات عمیق
دوشنبه 23 مرداد 1396 - 09:47

وزیر خارجه الجزائر با پیچیده توصیف کردن بحران قطع روابط چهار کشور عربی با قطر، تأکید کرد که اتحادیه عرب به اصلاحات عمیق نیاز دارد.

العالم ـ آفریقا

«عبدالقادر مساهل» عصر روز یکشنبه گفت که سفر اخیرش به هشت کشور از کشورهای عربی در چارچوب ابتکار برای حل بحران روابط قطر و همسایگانش نبود.

به گزارش وبگاه روزنامه «الشروق» الجزائر، مساهل اعلام کرد که بحران خلیج فارس پیچیده و نیازمند زمان است و الجزائر از اولین کشورهایی بود که با صدور بیانیه همه را به یافتن راهکار سیاسی بر اساس گفت‌وگو و در قالب شورای همکاری خلیج فارس فرا خواند.

مساهل بعد از بازگشت از سفر به هشت کشور منطقه گفت که او احساس می‌کند که «مسئولان عربی برای هماهنگی و رایزنی بیشتر برای رفع مشکلات و عبور از موانع کشورهای عربی اراده لازم ار دارند».

وزیر خارجه الجزائر گفت که در سفرش به هشت کشور عربی پرونده اتحادیه عرب را «که به اصلاحات عمیق نیاز دارد» بررسی کرده و گفته که ضرورت دارد این اتحادیه با تغییرات ژئوسیاسی و ژئواستراتژی منطقه خود را هماهنگ کند.

به گزارش فارس،وزیر خارجه الجزائر در سفر دوره‌ای خود به کشورهای عربستان، بحرین، امارات، قطر، عُمان، اردن، عراق و مصر سفر و اعلام کرد که محور اصلی سفر او اقتصادی بوده است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها