افشای پرداختهای میلیونی امارات به نماینده رسمی انگلیس!

افشای پرداختهای میلیونی امارات به نماینده رسمی انگلیس!
دوشنبه 23 مرداد 1396 - 11:07

یک روزنامه انگلیسی فاش کرد، تونی بلر هنگام فعالیت به عنوان نماینده این کشور در خاورمیانه، میلیونها دلار از امارات دریافت کرده بود.

العالم - اروپا
دیلی تلگراف روز دوشنبه با افشای این موضوع، تأکید کرد: بر اساس ایمیلهای افشا شده، تونی بلر هنگام انجام مأموریتش در منطقه خاورمیانه از امارات پول دریافت کرده بود که احتمالا با سؤالاتی بسیار جدی مواجه خواهد شد. 
این روزنامه افزود: هنگامی که تونی بلر نماینده کمیته چهارجانبه بین المللی در خاورمیانه بود، امارات هزینه این مأموریت رسمی را پرداخت می کرد. 
دیلی تلگراف خاطرنشان کرد: تونی بلر در عین حال، میلیونها دلار درمقابل کار مستشاری نزد امارات در ابوظبی دریافت می کرد. 
این روزنامه انگلیسی تأکید کرد: پرداختهای مادی امارات به تونی بلر به خاطر کار او در کمیته چهارجانبه در سایت اینترنتی کمیته چهارجانبه ثبت نشده است. این درحالی است که صفحه ای درخصوص منابع مالی و هزینه ها وجود دارد. 
سخنگوی تونی بلر ادعا کرده است این پرداختها در قبال هزینه های تونی بلر و تیم او در لندن بود که با او در کمیته چهارجانبه همکاری کردند. 
سخنگوی بلر، مطرح کردن اتهام تعارض منافع با فعالیتهای غیرمرتبط با کمیته چهارجانبه را "اشتباه دانست".
وی افزود: بلر هیچگاه از نقش خود در کمیته چهارجانبه به نفع کار خاص خودش استفاده نکرده، و هیچ تجارتی در خصوص مسأله فلسطین و اسرائیل نکرده است.  

دیلی تلگراف خاطرنشان کرد، یکی از مسؤولان ارشد وزارت امورخارجه انگلیس، در کنار مأموریت رسمی خود، مشاور ارشد تونی بلر بود، و او را در "امپراتوری ویژه مستشاری بلر" همراهی می کرد. 
دیلی تلگراف افزود: بلر همواره تأکید داشت که کار "شخصی و عمومی" او از هم جدا هستند، و همواره تجارت فعالان کمیته چهارجانبه را تکذیب می کرد. 
اما بلر در واکنش به سؤالات دیلی تلگراف پس از افشای اسناد جدید، اذعان کرد که از امارات برای تأمین هزینه های کارش در کمیته چهارجانبه و کارشخصی خودش، پول دریافت کرده است.

پربیننده ترین خبرها