افزایش خسارت های عربستان در جنگ علیه یمن

افزایش خسارت های عربستان در جنگ علیه یمن
سه شنبه 24 مرداد 1396 - 00:39

خسارت های به اصطلاح ائتلاف به رهبری عربستان در جنگ یمن روز به روز افزایش می یابد.   

به گزارش شبکه تلویزیونی المیادین، خسارت های ائتلاف به رهبری عربستان در جنگ یمن، از کشتی های جنگی گرفته تا بالگردها و جنگنده ها، روز به روز در حال افزایش است.
احمد عبدالرحمن گزارشگر این شبکه تلویزیونی گفت:  در کمتر از دو هفته دومین کشتی جنگی اماراتی نیز در آتش ارتش و کمیته های مردمی یمن در بندر المخاء در جنوب غرب این کشور سوخت تا بر اساس آمار های غیر رسمی تعداد کشتی ها و قایق های جنگی که نیروهای مقاومت هدف قرار داده اند به ترتیب به ده و پانزده عدد افزایش یابد. این در حالی است که ائتلاف سعودی تعداد اندکی از موارد ذکر شده را تأیید کرده است. 
در ادامه گزارش عابد الثور کارشناس نظامی یمنی گفت: هر گونه تسلیحات نظامی را که به قصد هدف قرار دادن ما وارد آبها و محدوده مرزهای مان شود هدف قرار خواهیم داد، این یک قاعده نظامی است که در تمام جهان وجود دارد. آنان به مرزهای ما تجاوز کرده اند؛ این کشتی جنگی اماراتی به بندر المخاء که یکی از مهمترین بنادر ما است وارد شده بود و ناگزیر باید هدف قرار می گرفت و نابود می شد. 
گزارشگر افزود: تلفات امارات به عرصه دریایی محدود نمی شود، در همان روزی که کشتی اماراتی هدف قرار گفت یک بالگرد بلک هاوک اماراتی در صحرای شبوه در شرق یمن سقوط کرد که چهار کشته و تعدادی مجروح در پی داشت که یکی از آنها از خاندان حاکم بر امارات بود. اطلاعات نظامی تأیید می کند که تلفات ائتلاف سعودی از زمان آغاز جنگ یمن به بیش از ده جنگنده از جمله یک بالگرد و یک جنگنده اف 16 رسیده است. به علاوه بیست و هفت کادر پرواز این جنگنده ها نیز کشته شده اند که اغلب آنان سعودی و اماراتی بوده اند. 
در ادامه گزارش عزیز راشد معاون سخنگوی نیروهای مسلح یمن گفت: ضربه های ما به نیروهای سعودی دردناک بوده و زیان های اقتصادی و معنوی زیادی برای طرف سعودی در پی داشته است. ضربه های راهبردی نیروهای مقاومت یمن به طرف مقابل از جمله حملات موشکی به  عمق خاک عربستان در حال افزایش است. 
گزارشگر گفت: انجام این عملیات در حالی است که صالح الصماد رئیس شورای عالی سیاسی و عبدالعزیر بن حبتور، رئیس حکومت نجات ملی در صعده حضور یافتند و در مراسم جشن فارغ التحصیلی گروه های نظامی جدیدی از نیروهای مقاومت شرکت کردند. پس از این مراسم صالح الصماد به ساحل غربی رفت تا همراه با فرماندهان عالی نظامی در یک مانور نظامی حضور یابد که پیام های واضحی برای دشمنان دارد. 
گزارشگر در پایان گفت: ضربه های نظامی و سیاسی نیروهای مقاومت یمن به نیروهای ائتلاف ادامه دارد. فعالیت هایی که نشان از توانمندی های عظیم این نیروها و قدرت بالای آنها در کنترل زمام امور در میدان نبرد دارد. 

پربیننده ترین خبرها