حملات هوايي در يمن از تعداد حملات سال گذشته فراتر رفته است

حملات هوايي در يمن از تعداد حملات سال گذشته فراتر رفته است
سه شنبه 24 مرداد 1396 - 05:29

یک نهاد مرتبط با سازمان ملل متحد با انتشار گزارشی اعلام کرد تعداد حملات هوایی در یمن در نیمه نخست سال 2017 از حملات انجام شده در طول سال گذشته فراتر رفته است.

در این گزارش که روز دوشنبه منتشر شد مشخص نشده است چه گروهی این حملات هوایی را انجام می دهد اما ائتلاف نظامی عربی تحت فرماندهی ریاض که از سال 2015 از نیروهای دولت ( فراری و مستعفی ) یمن در برابر جنبش انصار الله حمایت می کند آسمان این کشور را تحت کنترل دارد.
به گزارش خبرگزاری فرانسه از دبی، یمن همچنین حملات هواپیماهای بدون سرنشین آمریکا را شاهد است که اغلب مواضع القاعده شبه جزیره عربستان را هدف قرار می دهند.
واشنگتن القاعده شبه جزیره عربستان را خطرناک ترین گروه افراطی تلقی می کند که از هرج و مرج ناشی از جنگ برای استقرار در یمن استفاده کرده است.
بر اساس گزارش  پروتکشن کلاستر یمن Protection Cluster Yemen  وابسته به شاخه  گلوبال پروتکشن کلاستر Global Protection Cluster  که زیر نظر کمیسیاریای عالی آوارگان سازمان ملل متحد قرار دارد میانگین حملات هوایی در هر ماه در سال 2017 در مقایسه با 2016  تقریبا سه برابر شده است .
در این گزارش که تا حدی به اطلاعات ارائه شده از سوی سازمان ملل متحد متکی است همچنین مشخص کرد درگیری های مسلحانه بین نیروهای دولت ( فراری و مستعفی ) و جنبش انصار الله به صورت میانگین در مقایسه با سال گذشته بیش از دو برابر شده است.
جنگ یمن از مارس 2015 بیش از 8400 قربانی گرفته است که بیش از نیمی از آنها را غیر نظامیان تشکیل می دهند. یمن همچنین از آخر آوریل با همه گیری وبا رو به رو است که طبق آمار سازمان جهانی بهداشت حدود 2000 قربانی گرفته است.منبع: خبرگزاری صدا و سیما

پربیننده ترین خبرها