مقام قطری: عربستان و امارات، توجه همه را به تاریخ شرم آور خود جلب کردند!

مقام قطری: عربستان و امارات، توجه همه را به تاریخ شرم آور خود جلب کردند!
سه شنبه 24 مرداد 1396 - 09:19

نماینده ویژه وزیر امور خارجه قطر تأکید کرد، عربستان و امارات با اقدامات خود علیه دوحه، توجه همه را به تاریخ شرم آور و اقدامات ناپسند اتباع خود جلب کردند.

العالمجهان اسلام

به گزارش پایگاه العربی الجدید، «مطلق بن ماجد القحطانی» فرستاده ویژه وزیر امور خارجه قطر درزمینه مبارزه با تروریسم و میانجی گری درحل وفصل اختلافات در مقاله ای درروزنامه آمریکایی «وال استریت ژورنال» با عنوان « قطر دچار ترس و وحشت نشد» نوشت :«اگر عربستان و امارات به عنوان دو کشوری که سرکردگی رویارویی با قطر را برعهده دارند، امیدوار بودند که قطر را تسلیم کنند، شکست خورده اند».

وی افزود : اگر عربستان و امارات به دنبال ضربه زدن به وجهه قطر و بهبود وجهه خود بودند، شکست خورده اند و همچنین اگر خواهان تقویت روابط خود با آمریکا و ضربه زدن به قطر با این روش بودند، باز هم دررسیدن به هدف خود ناکام مانده اند.

القحطانی ادامه داد: عربستان سعودی و امارات با محاصره قطر، توجه همگان را به تاریخ شرم آور و اقدامات ناپسند سعودی ها و اماراتی ها جلب کردند، ریاض اگر با ادعای حمایت مسئولان قطری از تندروها و سازمان های تروریستی ، سعی دارد محاصره این کشور را توجیه کند، باید بداند که همواره در جلوگیری از  افراط گرایی شهروندانش ناموفق بوده است.

وی با بیان اینکه 15 نفراز ربایندگان هواپیماهای حملات یازدهم سپتامبر ، سعودی بودند، افزود : هزاران شهروند سعودی برای پیوستن به داعش و دیگر گروه های افراطی، سلاح به دست گرفتند.

نماینده ویژه وزیر امور خارجه قطر درباره امارات نیز گفت که این کشور نیز  که مدعی است بهترین هم پیمان آمریکا در منطقه است، اما پرونده این کشور نیز بهتر از عربستان سعودی نیست ؛ چرا که دو تن از شهروندان اماراتی در عملیات هواپیماربایی در یازدهم سپتامبر دست داشتند و گزارش کمیته حملات یازده سپتامبر حاکی از آن است که بسیاری از این حملات از طریق امارات که مرکز جهانی پول شوئی بوده، حمایت می شده است.

215

 

پربیننده ترین خبرها