همزمان با روز جهانی زن

تاكيد زنان فلسطینی برادامه مبارزه

تاكيد زنان فلسطینی برادامه مبارزه
جمعه 19 اسفند 1390 - 06:29

زنان فلسطيني درغزه با برگزاري تظاهراتي همزمان با روز جهاني زن بر ادامه مقاومت و مبارزه با رژيم صهيونيستي براي دستيابي به حقوقشان كه از سوي اشغالگران صهيونيست مصادره شده است، تاكيد كردند.

به گزارش شبکه خبری العالم از غزه، شركت كنندگان در اين تظاهرات همچنين همدردي خود با هناء الشلبي اسير اعتصاب كننده در زندان هاي رژيم صهيونيستي را اعلام و خاطرنشان كردند به مبارزه با همه روش ها تا زمان اخراج اشغالگران و بازپس گيري حقوق مردم فلسطين ادامه خواهند داد.

هشتم مارس روز جهاني زن است اما اندوه هاي سنگينی بر زنان فلسطيني و به ويژه زنان غزه افكنده سایه است؛ هناء الشلبي از اسراي دربند در زندان هاي رژيم صهيونيستي به عنوان يكي از سمبل هاي مبارزه زنان فلسطيني از چهار هفته پيش تاكنون با به چالش طلبيدن رژيم صهيونيستي، اقدام به اعتصاب غذا كرده است.

درهمين راستا زنان غزه برای حمايت از اسراي دربند در زندان هاي رژيم صهيونيستي با برگزاري تظاهراتي خواستار آزادي هناء الشلبي و پايان دادن به همه جنایات رژيم صهيونيستي بویژه نقض حقوق زنان فلسطيني شدند.

مديراجرايي مركز امور زنان غزه به خبرنگار العالم گفت: اين روز را به اسير مجاهد هناء الشلبي به خاطر پايداري و مبارزه اش در دستيابي به كرامت فلسطيني، عربي و كرامت همه زنان تبريك مي گوييم.

" آمال صيام " افزود: اشغالگري صهيونيست ها روز به روز بر رنج ها و مشكلات زنان فلسطيني افزوده است.

هناء الشلبي اسير، مجاهد، شهيد زنده و مادر خواهر و دختر شهيد است كه بر دستيابي به حقوق ملت فلسطين اصرار دارد و اعلام كرده است به مبارزه براي دستيابي به این حقوق با همه ابزارهاي ممكن تلاش مي كند.

"مها الراعي " عضو جمعيت فرهنگ وانديشه آزاد در غزه نيز گفت: زنان فلسطيني  براي اجرايي شدن قوانين بين المللي در حمايت از زنان در سايه جنگ ها و نزاع ها مبارزه مي كنند.

زنان فلسطيني با تشكيل ائتلاف ها و همكاري با مؤسسات و سازمان هاي حقوقي بين المللي، رژيم صهيونيستي را تحت فشار قرار داده و از حقوق خودشان دفاع مي كنند.

رنج هاي زندگي براي زنان فلسطيني به ويژه ساكنان نوار غزه به علت  جنایات اشغالگران، محاصره اين منطقه و دو دستگي داخلي فلسطيني ها بيشتر شده است. اما اين رنج ها و مشكلات باعث شده است تا زنان فلسطيني تلاش، فداكاري و مبارزه بيشتري در سطح داخلي وبين المللي با هدف بهبود شرايط زندگي شان و رهايي از اشغالگري از خود نشان دهند.

" ساميه الزبيدي " فعال فلسطيني در زمينه حقوق زنان به خبرنگار العالم گفت: بار ديگر بر ضرورت توجه به رويارويي با اشغالگران و پايان دادن به دو دستگي سياسي فلسطینی تاكيد مي كنيم.

وی افزود: اين دودستگی باعث مانع تراشي بر سر مبارزه ما در راه آزادي خواهد شد و ما هر روزه هزينه اين تفرقه را از طريق يهودي سازي بيت المقدس، ادامه شهركسازي صهيونيست ها، مصادره اراضي فلسطيني ها در كرانه باختري و ادامه محاصره نوارغزه مي پردازيم.

زنان فلسطيني اندوه ها و رنج هاي فزاينده اي دارند كه با دغدغه هاي زنان ساير نقاط جهان متفاوت است.

اشغالگران آزادي زنان فلسطيني را سلب و حقوقشان را نقض كرده و آنها را در فقر و سختي نگه مي دارند.

زنان فلسطینی امروز بر دستيابي فلسطيني ها به حقوق كاملشان بویژه آزادي، بازگشت به سرزمينشان و داشتن كشور مستقل تأكيد مي كنند.

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها