احمدی‌لاشکی در موافقت با اصول کلی و خط مشی کابینه:

اولویت اصلی دولت متناسب با انتظارات مردم رشد اقتصادی فراگیر و ضدفقر قرار داده شده است

اولویت اصلی دولت متناسب با انتظارات مردم رشد اقتصادی فراگیر و ضدفقر قرار داده شده است
سه شنبه 24 مرداد 1396 - 12:35

نماینده نوشهر و چالوس در مجلس با بیان اینکه دولت متناسب با انتظارات مردم اولویت اصلی خودش را رشد اقتصادی فراگیر و ضدفقر قرار داده است، گفت: تمام برنامه‌های پیشنهادی وزرا هیچ مغایرتی با اسناد بالادستی ندارند.

العالم _ ایران

قاسم احمدی‌لاشکی نماینده مردم نوشهر و چالوس در مجلس شورای اسلامی در نشست علنی صبح امروز (سه‌شنبه) پارلمان در سخنانی به عنوان موافق اصول کلی و خط مشی کابینه پیشنهادی، اظهار داشت: رئیس‌جمهور در حالی که طبق قانون دو هفته فرصت داشت کابینه پیشنهادی خود را به مجلس معرفی کند اما زودتر از موعد، وزرا را به مجلس معرفی کرد که جای تشکر دارد. 

وی افزود: به عنوان عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس، گلایه‌ای هم دارم و آن این است که در گذشته همیشه وزرا و مدیران کشور از وزارت علوم انتخاب و معرفی می‌شدند، اما این‌بار چه شده که هنوز خود وزیر علوم هم به مجلس معرفی نشده است؟!

احمدی‌لاشکی یادآور شد: یکی از مخالفان کابینه پیشنهادی گفت که مبنا در معرفی کابینه براساس قانون قرار نگرفته و دیده نشده است، باید گفت اولاً وزرا خیلی نیاز به برنامه ندارند، چرا که مجلس برنامه ششم توسعه را چندی قبل تدوین کرده و مبنا باید همان برنامه ششم توسعه باشد. 

وی ادامه داد: تمام برنامه‌های پیشنهادی وزرا توسط مجلس مورد بررسی قرار گرفته و تطبیق داده شده و اعلام کرده‌اند هیچ مغایرتی با اسناد بالادستی در برنامه پیشنهادی وزرا دیده نشده است. دولت متناسب با انتظارات مردم، اولویت اصلی خودش را رشد اقتصادی فراگیر و ضدفقر قرار داده که این امر بسیار مهمی است. 

نماینده نوشهر و چالوس در مجلس تأکید کرد: دولت فعلی هماهنگی نسبی بیشتری نسبت به دولت‌های گذشته دارد و همه این وزرا کاربلدند و کارشناس هستند، اما باید به این نکته هم توجه کرد که یک وزیر باید یک سیاستمدار هم باشد، چرا که موضوعات عام مختلفی در دولت بحث می‌شود و آنان باید اظهارنظر کنند. 

احمدی‌لاشکی در پایان خاطرنشان کرد: دولت در کنترل نوسانات نرخ ارز، هماهنگی‌هایی ایجاد کرد و در بهداشت و درمان نیز با طرح تحول سلامت موجب بالا رفتن کیفیت بهداشت و درمان در کشور شد. 

فارس

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها