عارف در موافقت با اصول کلی و خط‌مشی کابینه پیشنهادی:

اصلاح ساختار نظام بانکی از نقاط قوت برنامه دولت است

اصلاح ساختار نظام بانکی از نقاط قوت برنامه دولت است
سه شنبه 24 مرداد 1396 - 13:06

رئیس فراکسیون امید فقدان شاخص کمی را از نواقص برنامه دولت و وزرا خواند و گفت: اصلاح ساختار نظام بانکی که اکنون وضعی نگران‌کننده دارد از نقاط قوت این برنامه است.

العالم _ ایران

محمدرضا عارف نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی امروز سه‌شنبه (24 مرداد) در جلسه علنی مجلس و در موافقت با کلیت و خط‌ مشی وزرای پیشنهادی دولت دوازدهم، با تأکید بر اینکه عملکرد دولت در این دوره باید نسبت به 4 سال قبل متفاوت باشد، تحقق این امر را نیازمند همراهی و کمک مجلس خواند و گفت: ضمن حمایت از کلیت کابینه معتقدیم که به ویژه درباره استفاده از وزرای زن می‌شد انتخاب‌های بهتری هم داشت. 

وی با اشاره به اینکه دولت برای اجرای برنامه‌های خود نیاز به همدلی دارد از فقدان شاخص‌های کمی به عنوان یکی از کمبودهای برنامه دولت و وزرای پیشنهادی یاد کرد و اظهار داشت: مهمترین مشکل امروز کشور مشکل اقتصاد است که ریشه در ساختارهای اقتصادی دارد.

عارف از تأکید دولت بر اصلاح ساختار اقتصادی کشور به منظور دستیابی به رشد مستمر و ثبات اقتصادی، فراهم‌سازی رشد پایدار و افزایش درون‌زایی اقتصادی به عنوان نقاط قوت برنامه اقتصادی دولت و وزرای پیشنهادی یاد کرد و با اشاره به اینکه برای اولین بار است موضوع اصلاح ساختار انرژی در دستور کار قرار می‌گیرد، گفت: اصلاح ساختار نظام بانکی کشور که امروز در وضعی نگران‌کننده قرار گرفته است و ما تعابیر تندتر را در جلسه فراکسیون در این باره به کار بردیم، همچنین سیاست‌های حمایتی و رفاهی و کاهش فقر در برنامه دولت آمده است.

وی با یادآوری تک‌نرخی شدن نرخ ارز در دولت اصلاحات اضافه کرد: در دولت نهم نیز ارز چند سال تک‌نرخی بود اما بعد مشکلاتی پیش آمد.

رئیس فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی به اهتمام نسبت به برون‌گرایی اقتصادی و بهبود فضای کسب و کار در برنامه دولت و وزرای پیشنهادی اشاره کرد و گفت: در حوزه اجتماعی نیز جهت‌گیری از سوی دولت مقابله با آسیب‌های اجتماعی است و امیدواریم با این برنامه ارائه شده در 4 سال آینده شاهد وضع بهتری باشیم.

وی موضوع بهبود و ارتقای سرمایه اجتماعی را یکی دیگر از نقاط قوت برنامه کلی دولت و وزرای پیشنهادی خواند و با اشاره به اینکه بازنگری در ساختار و فرایند نظام آموزشی کشور در این برنامه مورد توجه قرار گرفته است، افزود: در این مسیر سند تحول بنیادین آموزش و پرورش که یک سند ارزشمند و مترقی است باید مدنظر قرار گیرد. 

عارف پیش‌بینی ایجاد نظام‌های صنفی در بخش فرهنگ و هنر و مردمی کردن این بخش را از دیگر نقاط مثبت برنامه وزرای پیشنهادی برشمرد و در ادامه با تصریح بر اینکه در حوزه سیاست خارجی راهکارهای خوبی در راستای تعامل با دنیا به ویژه با توجه به تأکید اخیر مقام معظم رهبری دیده شده است، گفت: اولویت ما در سیاست خارجی باید توسعه روابط با کشورهای همسایه باشد.

وی با ابراز امیدواری نسبت به تدوین سازوکار اجرایی منشور حقوق شهروندی در دولت دوازدهم عنوان داشت: در این زمینه اگر نیاز به قانون است دولت به مجلس لایحه بدهد.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در ادامه با تأکید بر اینکه دولت باید تصدی‌گری‌ها را تا حد امکان به بخش‌های غیردولتی واگذار کند، گفت: اگر شعار مبارزه با فساد می‌دهیم و به آن اعتقاد داریم راهی جز شفافیت و اجرای قانون دسترسی آزاد به اطلاعات را نداریم.

وی از احترام به اقوام ایرانی و حقوق شهروندان به عنوان مزیت دیگر برنامه دولت و وزرای پیشنهادی نام برد و در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه در این برنامه به بحران کم‌آبی در کشور توجه شده است، اظهار داشت: ما خوشحالیم که تعدادی از چهره‌های برجسته موفق در دولت قبل در این دولت نیز حضور دارند و چهره‌های جدید نیز سوابق ارزشمند اجرایی دارند و در مجموع وزرای پیشنهادی خوبی معرفی شده‌اند البته عدم معرفی وزیر علوم در آستانه سال تحصیلی جدید دانشگاه‌ها یک اشکال است که امیدواریم رئیس جمهور هر چه زودتر وی را معرفی کند.

عارف در ادامه و با ارائه چند پیشنهاد به دولت و رئیس جمهور گفت: ما نیاز به اتاق‌های فکری متشکل از شوراهای عالی اداری، بخش‌های خصوصی و دانشگاه‌ها برای اجرای مصوبات هستیم به علاوه برای سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی باید انگیزه ایجاد کنیم.

رئیس فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی با توصیه به دولت درباره باور جدی‌تر به حضور زنان و جوانان بیان داشت: همه وزرای پیشنهادی در فراکسیون امید در این باره وعده دادند و در کل امیدواریم که این وزرا عملکرد ارزشمند و قابل قبولی داشته باشند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها