جاسمی در مخالفت با وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش:

بطحایی برنامه مشخصی برای حل معضل اقتصادی معلمان ارائه نکرده است

بطحایی برنامه مشخصی برای حل معضل اقتصادی معلمان ارائه نکرده است
سه شنبه 24 مرداد 1396 - 17:56

نماینده مردم کرمانشاه گفت: معلمان از تبعیض‌ها و مشکلات اقتصادی فراوانی رنج می‌برند و در برنامه آقای بطحایی برنامه مشخصی برای حل این معضل دیده نشده است.

العالم _ ایران

قاسم جاسمی نماینده مردم کرمانشاه در مخالفت با وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش،‌ اظهار داشت: یکی از مهمترین،‌ وزین‌ترین و تاثیرگذارترین وزارتخانه‌های کشور، وزارت آموزش و پرورش است که نقش بسزایی در تعلیم و تربیت دارد.

وی افزود: خدوم‌‌ترین و شریف‌ترین انسان‌ها به عنوان معلم در این وزارتخانه مشغول فعالیت هستند که حدود یک میلیون معلم را شامل می‌شوند. در این وزارتخانه انسان‌های بزرگی هم در کشور و هم روشنی‌بخش جهان، هستند. مثل پروفسور خانم میرزاخانی که چندی پیش فوت کردند. 

نماینده مردم کرمانشاه با بیان اینکه یکی از معضلات، شتابزدگی در اجرای سند تحول بنیادین‌ است، گفت: این سند مادر برای سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی در آموزش و پرورش است و به تائید مقام معظم رهبری هم رسیده اما بدون توجه به فراهم آوردن زیرساخت‌ها اجرای آن آغاز شد و ضربه‌هایی به وزارت آموزش و پرورش زد. از طرفی مردم هم اطلاع دقیقی از سند تحول ندارند و آگاه سازی پیرامون آن صورت نگرفته است.

جاسمی ادامه داد: معلمان از تبعیض‌ها و مشکلات اقتصادی فراوانی رنج می‌برند و در برنامه آقای بطحایی برنامه مشخصی برای حل این معضل دیده نشده است. همچنین برای حل مشکل کنکور و مراکز آموزشی غیرمجاز نیز راه حلی ارائه نشده است.

وی افزود: متاسفانه بسیاری از مدارس به شبکه‌های ارتباطی متصل نیستند و از آخرین یافته‌های علمی دنیا استفاده نمی‌کنند. 

نماینده مردم کرمانشاه گفت: دانش‌آموزان از خجم زیاد کتب درسی گلایه مند هستند که طبق سند تحول باید روی این موضوع بررسی لازم صورت بگیرد. 

جاسمی تصریح کرد:‌در برنامه ارائه شده توسط وزیر پیشنهادی توجه به رفاه و معیشت معلمان و مربیان بسیار کمرنگ است. در حالی که می‌دانیم موفق نبودن این وزارتخانه به دلیل عدم توجه به دغدغه‌ها و آرامش خاطر معلمان و مربیان بوده است.

وی افزود: امیدواریم وزیر آینده به خوبی وظایف خود را انجام دهد در حالی که متاسفانه در گذشته کارها به درستی انجام نگرفته است. ما خواستار اصلاح سیستم اداری و مدیریتی در سطح کلان و استان‌ها در وزارت آموزش و پرورش هستیم. 

نماینده مردم کرمانشاه خاطرنشان کرد: امروز بزرگترین نگرانی مقام معظم رهبری و ملت شرایط و وضعیت نوجوانان و جوانان است که به دلیل بیکاری، آسیب‌های اجتماعی را به کشور تحمیل کردند و دلیلش سطح پایین کیفیت آموزش و پرورش بوده است. 

جاسمی با بیان اینکه وزیر آینده باید به وضع معلمان و مربیان حق‌التدریس توجه داشته باشد، گفت:‌در استان ما فضای سیاسی همه را خفه کرده است و آنها که لایق بودند را بازنشست و خانه‌نشین کردند. وزیر آینده باید در این خصوص تجدیدنظر کنند و از ظرفیت افراد در آموزش و پرورش بهره ببرد. و شرایط بهتری فراهم شود که هم معلمین و هم دانش‌آموزان به جایگاه و مرتبه مورد نظر برسند.

فارس

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها