تکذیب سفر مقتدا صدر به مصر و ارتباط با ایران

تکذیب سفر مقتدا صدر به مصر و ارتباط با ایران
سه شنبه 24 مرداد 1396 - 22:46

برخی رسانه ها روز گذشته خبری بدین مضمون منتشر کردند که مقتدا صدر رهبر جریان صدر پس از امارات، در سفری رسمی وارد مصر خواهد شد.

العالم ـ عراق

صلاح العبیدی سخنگوی رسمی جریان صدر سه شنبه در یک گفتگوی مطبوعاتی اخبار حاکی از سفر قریب الوقوع مقتدا صدر به مصر پس از سفر به امارات را تکذیب کرد.

وی در گفتگو با پایگاه خبری "ارم نیوز" گفت: این اخبار تا این لحظه صحت ندارند و شایعاتی است که برخی رسانه ها منتشر کردند.

العبیدی درباره سفر اخیر مقتدا صدر به امارات اظهار داشت که این سفر به منظور کاهش انباشتِ اختلافاتی است که از دولت های سابق به جا مانده و نیز برای ایجاد روابطی جدید با کشورهای عربی اطراف عراق و نیز نوعی حمایت دیپلماتیک ازدولت العبادی است.

سخنگوی جریان صدر همچنین مطالب درج شده در پایگاه اینترنتی روزنامه الجریده کویت درباره ارتباط مقتدا صدر با ایران را تکذیب کرد.

العبیدی در گفتگو با خبرگزاری "النبا" گفت: روزنامه کویتی که درباره مقتدا صدر سخن گفت، و آنچه در آن نقل شده است، از منابع ایرانی غیررسمی بوده... این نتیجه گیری پس از ورود به پایگاه اینترنتی روزنامه حاصل شد.

روزنامه کویتی مزبور مدعی شده، برخی منابع ایرانی اعلام کردند که تهران دو طرح برای ترور مقتدا صدر رهبر جریان صدر را به منظور جلوگیری از وقوع تفرقه و اختلاف خنثی کرده است. این روزنامه همچنین ادعا کرده که «از نظر ایران، مقتدا صدر از محدوده خارج شده و آیت الله سیستانی مرجع شیعیان عراق از او دلخور است و مساله دادن منصب وی به برادرش مرتضی برای رهبری جریان صدر، بویژه پس از سفر اخیرش به عربستان به یکی از اولویتهای ایران در عراق تبدیل شده است».

210

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها