سوتی جدید ترامپ در توئیتر خبرساز شد!

سوتی جدید ترامپ در توئیتر خبرساز شد!
سه شنبه 24 مرداد 1396 - 21:58

خبرگزاری آسوشیتد پرس روز سه شنبه گزارش داد: دونالد ترامپ، رییس جمهور آمریکا، توئیت یکی از منتقدان خودرا که او را 'فاشیست' خوانده بود، شاید به اشتباه تکرار (ری توئیت) کرد.

آسوشیتد پرس افزود: ترامپ پنج دقیقه بعد از اینکه توئیت منتقد خود را 'ری توئیت' کرده بود آنرا حذف کرد اما دیگر 35 میلیون نفر بیننده توئیتر ' فالوور' آنرا دیده بودند و پاسخهای سختی هم به ترامپ دادند.

ترامپ به نظر می رسید می خواست نظر مخاطبان خود را به عفو کردن 'جو آرپایو' افسر پلیس منطقه فنیکس که به عدم اجرای حکم دادگاه آمریکا برای پایان دادن به تجسس اتوموبیل ها علیه مهاجران محکوم شده بود، جلب کند.

مایک هولدن، در مخالفت با این اقدام عفو ترامپ در توئیت خود ترامپ را فاشیست خوانده بود. هولدن بعدا گفت: این عنوان برای ترامپ چیز غیر معمولی نیست و اینکه منظورش ترامپ بوده است نه ارپایو.

 'ری توئیت' ترامپ موجی از پاسخ ها را در پی داشت. توئیت کننده اصلی در پاسخ به 'ری توئیت' ترامپ نوشت: من دیگر از توئیتر استفاده نخواهم کرد. من هرگز روی این 'ری توئیت' چیزی اضافه نخواهم کرد. آن توسط رییس جمهور آمریکا تایید شده است.

این 'ری توئیت' پس از اعتراض عمومی در مورد خشونت های نژادپرستی سفید پوستان، واپسگرایان ضد مهاجرت و ملی گرایان تندرو که در شهر چارلوتزویل ایالت ویرجینیا دست به خشونت زده و یکی از ساکنان زن و دو پلیس قربانی این خشونت شده بود.

در عکس العمل اولیه، ترامپ از محکوم کردن نژاد پرستان سفید پوست طفره رفته بود و تنها خشونت را محکوم کرده بود. مخالفان ترامپ او را متهم به نژاد پرستی کردند و موج اعتراضات او را وادار کرد به طور مبسوط نژادپرستان سفید پوست، واپسگرایان ضد مهاجرت و ملی گرایان تندرو را محکوم به دست زدن به خشونت کند.

ایرنا

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها