قطر: بازسازی اعتماد، زمان‌بَر است

قطر: بازسازی اعتماد، زمان‌بَر است
سه شنبه 24 مرداد 1396 - 22:12

وزیر خارجه قطر معتقد است که بازسازی اعتماد بین کشورهای عرب خلیج فارس به زمان زیادی نیاز دارد.

العالم - آسیا

به گزارش خبرگزاری فرانسه از دوحه، وزیر امور خارجه قطر روز سه شنبه اعلام کرد بازسازی اعتماد بین کشورهای عرب خلیج فارس به علت ادامه بحران دیپلماتیک منطقه، زمان زیادی خواهد برد.

در شرایطی که مناقشه بین قطر و چهار کشور عرب به رهبری عربستان سعودی وارد یازدهمین هفته خود شد، شیخ محمد بن عبدالرحمان آل ثانی اعلام کرد روابط منطقه ای به علت این بحران، متحول شده است.

وی در گفتگو با خبرنگاران اعلام کرد: قطر همواره یکی از بنیانگذاران شورای همکاری خلیج (فارس) بوده است و ما همچنان فکر می کنیم که این اهمیت زیادی برای همه ما در منطقه دارد.

شورای همکاری خلیج فارس که در سال 1981 تاسیس شد، متشکل از بحرین، کویت، عمان، قطر، عربستان سعودی و امارات عربی متحده است.

وزیر خارجه قطر اعلام کرد: این گروه براساس امنیت راهبردی و براساس اعتماد، تشکیل شده است. متاسفانه، با توجه به آن چه اخیرا با این بحران اتفاق افتاد، این عامل هم اکنون مفقود است و به زمان زیادی برای بازسازی مجدد اعتماد نیاز است.

وی گفت: ما امیدوار هستیم این اعتماد مجددا برقرار شود.

عربستان، بحرین، امارات و مصر پنجم ماه ژوئن با متهم کردن قطر به حمایت از افراط گرایی ، روابط با دوحه را قطع کردند که این باعث وقوع بزرگ ترین بحران سیاسی در منطقه خلیج (فارس) در چندین سال گذشته شد.

دوحه با رد این ادعاها، دیگر کشورها را به حمله به حاکمیت خود متهم می کند.

چهار کشور عربی همچنین تحریم هایی از جمله محدودیت هایی در زمینه استفاده هواپیماهای قطری از حریم هوایی خود اعمال کرده اند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها