العبادی: با کردها درباره یکپارچگی عراق توافق داریم

العبادی: با کردها درباره یکپارچگی عراق توافق داریم
چهارشنبه 25 مرداد 1396 - 06:39

نخست وزیر عراق تصریح کرد، با هیأت کردستان عراق بر سر حفظ وحدت و یکپارچگی کشور توافق داریم.

العالم - عراق

حیدر العبادی نخست وزیر عراق در کنفرانس مطبوعاتی هفتگی خود گفت: با هیأت منطقه کردستان عراق بر سر دستور کار حل اختلافات موجود بین اربیل و بغداد به توافق رسیدیم و دو طرف بر حفظ وحدت و یکپارچگی عراق تأکید دارند.  

العبادی در این کنفرانس مطبوعاتی گفت: در خصوص کار بر سر کل مشکلات موجود به توافق رسیدیم، قسمتی از مشکلات مربوط به زمان رژیم سابق است و مشکلاتی نیز وجود دارند که بعد از سال 2003  به وجود آمده اند. بخش دیگری از مشکلات پس از تصویب قانون اساسی به وجود آمده اند، به این معنی که بندهایی در قانون اساسی وجود دارند که می بایست اجرا می شدند و باید اکنون اجرا شوند. کاستی هایی در زمینه اجرای این بندهای قانونی صورت گرفته است، ما به دنبال این نیستیم که مسبب این کاستی ها را پیدا کنیم بلکه در مجموع اوضاع به این نقطه رسیده است.

العبادی افزود: حل این مشکلات نیازمند مذاکره و گفتگو است و به خاطر حفط منافع مردم عراق بر سر حفظ وحدت و یکپارچگی عراق توافق کردیم.

به گزارش روسیا الیوم، هیأت شورای عالی برگزار کننده همه پرسی در منطقه کردستان عراق همچنین با فواد معصوم رئیس جمهور عراق در خصوص استقلال منطقه کردستان گفتگو کردند. این هیأت همچنین دیدارهایی را با رهبران چند حزب و جریان سیاسی و سفیران برخی از کشورها و هیأت های خارجی انجام داد.

گفتنی است؛ مقامات منطقه کردستان عراق بر برگزاری همه پرسی استقلال در تاریخ بیست و پنجم ماه سپتامبر اصرار دارند. این در حالی است که بغداد برگزاری این همه پرسی را رد می کند و آن را غیر قانونی می داند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها