رئیس هیئت منطقه کردستان عراق: با تعویق همه پرسی مخالفیم

رئیس هیئت منطقه کردستان عراق: با تعویق همه پرسی مخالفیم
چهارشنبه 25 مرداد 1396 - 09:31

"روز نوری شاویس" رئیس هیئت دیدارکننده منطقه کردستان عراق از بغداد اعلام کرد: این هیات در دیدار با نخست وزیر عراق با تعویق موعد همه پرسی درمورد استقلال این منطقه مخالفت کرده است.

العالم - عراق

به گزارش شبکه سومریه، شاویس در حاشیه کنفرانس مطبوعاتی روز (سه شنبه) در بغداد گفت: العبادی برای حل مشکلات میان بغداد و اربیل از طریق گفت و گو اعلام آمادگی کرد.

وی افزود: در این دیدار نخست وزیر را در جریان بی اعتمادی مقامات کردستان عراق به وعده های بغداد قرارداده و ضمن مخالفت با تعویق همه پرسی، بر انجام گفت و گوها به عنوان تنها وسیله حل و فصل مشکلات و ادامه آن بدون قید و شرط تاکیدکردیم.

 

حیدر العبادی، نخست وزیر عراق روز گذشته تاکیدکرد که گفت و گویش با هیات کرد براساس منافع و مصلحت کشور صورت گرفته است. در همین حال وی از طرح موضوع همه پرسی منطقه کردستان درباره استقلال آن هم پس از همکاری میان بغداد و اربیل و موفقیت آن دو در نابودی گروهک تروریستی داعش ابراز تاسف کرد.

هیئتی از منطقه کردستان عراق روز دوشنبه، به منظور بررسی موضوع همه پرسی در مورد جدایی این منطقه از عراق وارد بغداد شد و با فواد معصوم، رئیس جمهور و حیدر العبادی، نخست وزیر دیدار کرد.

قرار است همه پرسی در منطقه کردستان عراق، 25 ماه آینده  میلادی برگزار شود.

221

 

 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها