امیدها برای حل معمای هواپیمای ناپدیدشده مالزیایی زنده شد

 امیدها برای حل معمای هواپیمای ناپدیدشده مالزیایی زنده شد
چهارشنبه 25 مرداد 1396 - 17:50

سازمان تحقیقات صنعتی و علمی استرالیا اعلام کرد که درباره مکان سقوط هواپیمای مالزیایی گم شده که در مارس 2014 سقوط کرد، به یقین رسیده است.

العالم - آسیا

بنا به اصرار این سازمان، منطقه مذکور در شمال محدوده ای قرار دارد که عملیات جستجو بدون دستیابی به نتیجه ای، حدود دوسال در آن ادامه داشت.

یافته های این سازمان - یک سازمان علمی مهم در استرالیا به شمار می آید-  با توجه به تصاویر ماهواره ای انجام شده که پس از دو هفته از ناپدید شدن هواپیمای MH370مالیزی گرفته شده است. این هواپیما در هشتم مارس 2014 با 239 سرنشین در حالی که از کوالالامپور به مقصد پکن درحال پرواز بود، ناپدیدشد.

اما دولت استرالیا یافته های این سازمان را رد و عنوان کرده که گزارش آن به اندازه کافی حرفه ای نیست.

عکس های گرفته شده توسط ماهواره های نظامی فرانسه، 12 جسم "شاید ساخته دست بشر" بر روی سطح دریا در نزدیکی منطقه ای را نشان می دهد که قبلا به منظور یافتن لاشه هواپیما ناپدیدشده مورد جستجو قرارگرفته است.

اعتقاد بر این است که یافته های دانشمندان استرالیایی به فشارها علیه مقامات کشورهای مربوطه برای از سرگیری عملیات جستجو که به طور نامحدود متوقف شده، کمک خواهد کرد. موضوعی که نارضایتی خانواده های قربانیان این حادثه غم انگیز را به دنبال داشته است.

ناپدید شدن هواپیما مالزی یکی از بزرگترین اسرار در تاریخ هواپیماهای غیرنظامی است تاجاییکه اعتقاد بر این است که این هواپیما قبل از سقوط در سواحل غربی استرالیا، با انحراف از مسیرش، هزاران مایل را بر فراز اقیانوس هند پیموده است.

گفتنی است، عملیات جستجو برای پیدا کردن لاشه این هواپیما که توسط کشورهای استرالیا، مالزی و چین به مدت دو سال انجام شده، بدون دستیابی به هیچ نتیجه ای، نزدیک به 160 میلیون دلار هزینه دربرداشته است.

پس از گذشت بیش از یک سال از ناپدید شدن پرواز MH370مالزی،  قطعه ای از لاشه این هواپیما در جزیره لاریونیون در فاصله 3700 کیلومتری مناطق مورد جستجو و در ماههای پس از آن نیز قسمت های بیشتری از لاشه آن در سواحل شرق آفریقا پیدا شد. / منبع : روسیا الیوم

221

 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها