روسیه درباره "پایان جهان" هشدار داد

روسیه درباره
پنج‌شنبه 26 مرداد 1396 - 11:41

سخنگوی وزارت خارجه روسیه هشدار داد که درگیری احتمالی میان آمریکا در کره شمالی از مرزهای منطقه فراتر رفته و به سایر نقاط جهان گسترش خواهد یافت.

العالم - اروپا

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه تصریح کرد: در صورت عملی شدن تهدیدات آمریکا علیه جمهوری دموکراتیک خلق کره، جهان شاهد اجرای سناریوی فاجعه باری خواهدبود.

سخنگوی وزارت خارجه روسیه امروز پنجشنبه در گفت و گو با یکی از شبکه های رادیویی مسکو افزود: آنچه را که از واشنگتن درباره برخورد با کره شمالی می شنویم، سناریویی است که به پایان جهان می انجامد.

پیشتر خبرگزاری رسمی کره شمالی (KCNA)  گزارش داد: این کشور در نظر دارد موشک های بالستیک میان بردی به پایگاه های آمریکایی در جزیره گوام در اقیانوس آرام شلیک کند.

خبرگزاری رسمی کره شمالی در ادامه افزود: "دولت پیونگ یانگ گفته است فعلا با دقت هر چه تمام تر در حال بررسی طرح عملیاتی خود در مورد شلیک یک موشک بالستیک از نوع هواسونگ-12 Hwasong-12 به اطراف جزیره گوام است."

بر این اساس این تهدید چند ساعت بعد از اظهارات دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا اعلام شد که وعده داده بود در صورتی که پیونگ یانگ به تهدید واشنگتن با توسعه برنامه های بالستیک و هسته ای خود ادامه دهد با آتش به کره شمالی پاسخ دهد.

قابل ذکر است؛ رئیس جمهور آمریکا هشدار داد در صورت ادامه تهدید آمریکا، کره شمالی با خشم و آتشی روبرو می شود که جهانیان تاکنون مشابه آن را ندیده اند.

221

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها