رهبر انقلاب چه زمانی نماز صبح را می‌خوانند؟

رهبر انقلاب چه زمانی نماز صبح را می‌خوانند؟
پنج‌شنبه 26 مرداد 1396 - 11:33

آخرین موضوعی که با ایشان مطرح کردم، زمان پخش اذان صبح از رادیو و تلویزیون بود که مقداری زودتر از وقت شرعی است و درخواست کردم دستور دهند کمی دیرتر پخش شود.

العالم-ایران

آیت الله ری شهری در خاطرات خود که از سوی مرکز اسناد انقلاب اسلامی منتشر شده به جلسات خود با رهبر انقلاب اشاره می‌کند. در بخشی از این خاطرات آمده است:

روز ۸ آذر ۸۴ در دیدار با مقام معظم رهبری مباحث مختلفی مطرح شد. ... آخرین موضوعی که با ایشان مطرح کردم، زمان پخش اذان صبح از رادیو و تلویزیون بود که مقداری زودتر از وقت شرعی است و درخواست کردم دستور دهند کمی دیرتر پخش شود تا کسانی که بلافاصله بعد از اذان نماز می‌خوانند، نمازشان دچار مشکل نشود.

در ادامه نیز به خاطره‌ای از مرحوم حاج‌احمدآقا در همین زمینه اشاره کردم:

زمانی حضرت امام به لحاظ احترامی که برای آیت الله خوانساری قائل بودند، کسی را خدمت ایشان فرستاده بودند تا اگر کاری دارند به امام منتقل کنند. ایشان گفته بودندک کار خاصی نیست، فقط رادیو کمی اذان را زود می‌گوید و بفرمایید کمی دیرتر پخش شود.

آیت الله خامنه‌ای فرمودند: حرف آیت الله خوانساری در آن زمان درست بود و بعد از بررسی‌های کارشناسانه، درخواست ایشان عملی شد و لذا اذانی که الان از رادیو پخش می‌شود، حدود ۱۵ تا ۲۰ دقیقه بعد از زمانی است که ایشان به آن اعتراض کرده بود.

ایشان در ادامه گفتند: با این وصف من خودم احتیاط می‌کنم و حدود دوازده دقیقه بعد از اذان فعلی، نماز صبح را می‌خوانم.

عرض کردم: ممکن است بعضی از مردم این احتیاط را نداشته باشند و نمازشان مشکل پیدا کند.

فرمودند: خیر، اشکالی ایجاد نمی‌شود. کسانی که یقین پیدا می‌کنند که صبح شده و نماز می‌خوانند،‌ نمازشان صحیح است و آنها هم که یقین پیدا نمی‌کنند، چند دقیقه‌ای در اقامه نماز خود تأخیر می‌اندازند.

(خاطره‌ها، محمد محمدی ری‌شهری، تهران، مرکز اسناد انقلاب اسلامی، ۱۳۹۴، صص ۶۵۴-۶۵۵.)

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها