عربستان در انتظار لحظه تاریخی

عربستان در انتظار لحظه تاریخی
جمعه 19 اسفند 1390 - 10:34

يک تحليلگر عربستاني با بيان اينکه"طوفان انقلاب هاي عربي به عربستان رسيده و خواب حاکمان رژيم سعودي را آشفته کرده است"،تاکيد کرد که جامعه عربستان در انتظار يک لحظه تاريخي بسر مي برد.

" فواد ابراهیم " روز جمعه در گفت وگو با شبکه خبری العالم تاکید کرد: مردم عربستان تصمیم گرفته اند راهشان را برای تغییر رژیم حاکم ادامه دهند و این لحظه تاریخی بزودی فرا می رسد.

وی گفت: نوع برخورد امنیتی و خشن رژیم سعودی با اقدام دانشجویان دانشگاه ملک خالد در شهر ابها  بیانگر دستپاچگی مقامات این رژیم است که کابوس انقلاب مردمی آنان را رنج می دهد.

ابراهیم به اقدامات امنیتی و شتابزده مقامات رژیم سعودی با هرگونه تحرک مردم بویژه دانشجویان اشاره کرد و افزود: شهادت یک دانشجوی دختر و زخمی شدن دهها دانشجوی دیگر در دانشگاه ملک خالد، عمق تحولات در جامعه عربستان  را نشان می دهد.

این نویسنده عربستانی تصریح کرد: حادثه تاسف بار دانشگاه ملک خالد نشان داد که رژیم سعودی تحمل شنیدن مطالبات صنفی عادلانه و برحق دانشجویان را ندارد و با دستپاچگی و شتابزدگی برخوردهای امنیتی را آغاز می کند.

ابراهیم اظهار داشت: فاجعه دانشگاه ابها، تصوير جديدي از وضعيت پریشان رژیم سعودی را ترسیم می کند که در برخورد با هرگونه فعاليت و تحرک مسالمت آمیز مردم عربستان، قدرت تحمل و کنترل ندارد.

وی به افزایش موارد نقض حقوق بشر در عربستان اشاره کرد و گفت که امروز تعداد زندانیان در این کشور به 30 هزار تن می رسد و اکثر بازداشت ها جنبه سیاسی دارد و نمونه بارز آن دستگیری ها در شرق عربستان است.

این تحلیلگرعربستانی به بازداشت دانشجویان معترض دانشگاه ملک خالد توسط نیروهای امنیتی رژیم سعودی اشاره کرد و افزود: رژیم سعودی گزینه ای جز رویارویی با انقلاب مردمی ندارد و به همین دلیل نقض حقوق شهروندان برای این رژیم امری عادی و روزانه شده است.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها