اعلام برنامه زمان‌بندی برای حضور زائران در رمی جمرات

اعلام برنامه زمان‌بندی برای حضور زائران در رمی جمرات
پنج‌شنبه 26 مرداد 1396 - 15:46

مدیر عملیات حج از اعلام برنامه زمانبندی برای حضور زائران در رمی جمرات خبر داد.

العالم- ایران 

نصرالله فرهمند گفت: براساس هماهنگی های انجام شده؛ زایران ایرانی از ساعت ۱۰:۳۰ صبح روز دهم ذی الحجه برای رمی جمرات عزیمت خواهند کرد.

مدیر عملیات حج از زایران کشورمان خواست؛ طبق برنامه زمانبندی شده و براساس هماهنگی های لازم با مدیران و روحانیون کاروان ها عمل کنند.

وی با اشاره به تشکیل کارگروههای تخصصی برای ساماندهی و برنامه ریزی مشاعر و عرفات خاطرنشان کرد: تدابیر و برنامه ریزی های خوبی برای آسایش زایران در سرزمین منا و عرفات صورت گرفته است.

وی گفت : چادرهای زایران کشورمان در سرزمین منا و عرفات، علاوه بر اینکه به کولرهای گازی مجهز است، از سقف بالاتری نیز برخوردار است که شدت گرما را کاهش می دهد.

مدیر عملیات حج در عین حال به گرمای هوا در ایام تشریق اشاره و به زایران توصیه کرد دستورالعمل های بهداشتی و خودمراقبتی را جدی بگیرند تا دچارگرما زدگی نشوند.

فرهمند با بیان این مطلب که امسال هیات پزشکی با مجوز کشور میزبان در سرزمین منا و عرفات نسبت به دایرکردن درمانگاهها اقدام خواهد کرد، اظهار داشت: تیم هیات پزشکی کشورمان امسال با یک برنامه ریزی جدید درعرفات حضور خواهند داشت و ان شاالله زایران کشورمان به خوبی اعمال و مناسک حج را به جا خواهند آورد.

وی با اشاره به اینکه روز به روز بر تعداد زایران بیت الله الحرام در مکه مکرمه افزوده می گردد، گفت: باتوجه به حضور میلیونی زایران از کشورهای مختلف در مکه مکرمه، پلیس این شهر محدودیت های ترافیکی را به اجرا خواهد گذاشت لذا زایران در ترددهای درون شهری؛ صبر و حوصله بیشتری داشته باشند.

مدیر عملیات حج همچنین با بیان آمار و ارقامی از آخرین وضعیت حضور زایران ایرانی در شهرهای مکه و مدینه گفت: در حال حاضر حدود ۱۷ هزار ایرانی از طریق فرودگاه جده وارد مکه شده اند و حدود ۳۵ هزار زایر نیز از هشتم مرداد ماه تاکنون به مدینه سفر کرده و بسیاری از آنها پس از زیارت مسجدالنبی و اماکن مقدسه در مدینه منوره، راهی مکه شده اند.

فرهمند گفت که زایران کشورمان با ۱۹۸ پرواز شامل ۱۵۲ پرواز ایران ایر و ۴۶ پرواز سعودی به سرزمین وحی سفر کرده اند و پیش بینی می شود در عملیات بازگشت حجاج به کشور نیز ۸۰ درصد پروازها توسط ایران ایر انجام شود.

وی همچنین درخصوص پروازهای برگشت زایران گفت : بازگشت زایران ایرانی پس از انجام مناسک حج، از ۱۵ شهریور (‌از فرودگاه جده ) و از ۱۹ شهریور ( ازفرودگاه مدینه )‌ به مقصد ایستگاههای پروازی در کشور انجام خواهد شد.

یاداور می شود امسال ۸۶ هزار و ۵۰۰ زایر ایرانی در مناسک حج ابراهیمی حضور دارند.

مهر

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها