وزیر اماراتی: قطر سرسخت‌تر می‌شود

وزیر اماراتی: قطر سرسخت‌تر می‌شود
پنج‌شنبه 26 مرداد 1396 - 16:57

وزیر اماراتی از باز شدن جبهه های رویارویی بیشتر قطر با عربستان و اصرار دوحه بر "تضعیف امنیت بحرین و مصر" خبر داد.

العالم - آسیا

به گزارش پایگاه اینترنتی روزنامه اخبار الخلیج چاپ بحرین، انور قرقاش وزیر مشاور در امور خارجی امارات مدعی شد؛ قطر جبهه های رویارویی بیشتری را با عربستان باز می کند و تلاش می کند مناسک حج را سیاسی کند، رسانه های این کشور نیز "خبیثانه"، رویدادهای شهرک العوامیه را در شرق عربستان پوشش می دهند.

به گزارش اخبار الخلیج، قرقاش در پیام هایی که بر روی صفحه شخصی اش در شبکه اجتماعی توئیتر منتشر شد افزود: مواضع قطر سرسختانه است... این کشور امارات را به ترتیب دادن حملات علیه خود متهم می کند حال آنکه هر روز جبهه های رویارویی جدیدی را علیه عربستان باز می کند. قطر معتقد است تضعیف امنیت بحرین و مصر حق طبیعی این کشور است... دوحه در سیاست هایش منطق بی منطقی را در پیش گرفته است.

وزیر اماراتی در ادامه توئیت های خود نوشت: این گونه تحرکات مأیوسانه قطر، پل های ارتباطی را با کشورهای پیرامونی اش ویران می کند و با وجود راه انداختن هیاهو و آشوب، تمام امیدهای این کشور به دخالت های میانجی گرانه خارجی به ناامیدی تبدیل می شود. قرقاش این رفتارهای قطر را سرگردانی می داند که به کاستن از بحران کمکی نمی کند.

انور قرقاش در ادامه توئیت های خود تصریح کرد: اگر مواضع امارات علیه قطر تحریک آمیز است پس چرا این کشور تلاش می کند مناسک حج را که در عربستان برگزار می شود، سیاسی کند؟ چرا رسانه های قطری رویدادهای شهرک العوامیه را اینگونه "خبیثانه" پوشش می دهند؟ این چرخش رفتار ذلیلانه در مورد پرونده یمن به چه دلیل است؟ تمام مواضع قطر از روی سردرگمی و به دور از منطق است.

قرقاش افزود:  اما شعارهای دروغین حاکمیتی که قطر در ابتدای بحران سر می داد به سرعت و با شیب تند رنگ باخت؛ چه بسیار آرزو کردم دوحه بحران را عاقلانه تر اداره کند.

انور قرقاش توئیت های خود را اینگونه پایان داد: تنها راه برای خروج دوحه از بیراهه و کانال تاریکی که در سیاست های خود پیش گرفته بازگشت به رفتار منطقی و درک واقعیتی است که بر پایه درخواست های سیزده گانه پیشنهادی به عنوان چارچوب مذاکره شکل گرفته است. قطر باید اذعان کند راه حل بحران فقط در ریاض است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها