ادامه رایزنی هیأت کرد با مقامات عراقی در بغداد + ویدئو

جمعه 27 مرداد 1396 - 03:52

هیات منطقه کردستان عراق همچنان به رایزنی و گفت و گو با محافل سیاسی در پایتخت ادامه می دهد.

العالم - عراق

هیات دیدارکننده منطقه کردستان عراق از بغداد همچنان به رایزنی و گفت و گو با محافل سیاسی در پایتخت ادامه می دهند تا جاییکه منابع سیاسی عراقی تاکید کردند که برخی از شخصیت های سیاسی در منطقه کردستان عراق برای برگزاری همه پرسی استقلال از عراق اصرار می کنند.

سیاستمداران و شهروندان عراقی پافشاری برخی از شخصیت های سیاسی در منطقه کردستان عراق را درباره برگزاری همه پرسی استقلال از عراق، تلاش برای فشار سیاسی به بغداد و فرار از مشکلات سیاسی در داخل منطقه کردستان قلمداد می کنند.

با وجود دیدارهای سیاسی بسیار از سوی هیات مذاکره کننده اربیل به بغداد، مشکلات موجود در این باره و مخالفت بغداد با همه پرسی استقلال در منطقه کردستان، این هیات همچنان به تلاش های خود برای متقاعد کردن مقامات عراقی ادامه می دهد.

در همین حال، حیدر العبادی، نخست وزیر عراق روز گذشته تاکیدکرد که گفت و گویش با هیات کرد براساس منافع و مصلحت کشور صورت گرفته است. در همین حال وی از طرح موضوع همه پرسی منطقه کردستان درباره استقلال آن هم پس از همکاری میان بغداد و اربیل و موفقیت آن دو در نابودی گروهک تروریستی داعش ابراز تاسف کرد.

با وجود ادامه مذاکرات، حکومت منطقه کردستان بر اجرای همه پرسی استقلال از عراق در اواسط ماه آینده در مناطق خارج از مرزهای کردستان مانند کرکوک و بخشهایی از موصل اصرار دارد.

221

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها