واکنش رئیس فدراسیون بسکتبال به بی احترامی لبنانی ها

واکنش رئیس فدراسیون بسکتبال به بی احترامی لبنانی ها
جمعه 27 مرداد 1396 - 08:07

«محمود محشون» رئیس فدراسیون بسکتبال با انتقاد از بی احترامی به سرود جمهوری اسلامی ایران توسط لبنانی ها در دیدار چهارشبه شب در رقابت های کاپ آسیا، گفت: اتفاقات این دیدار را از طریق مراجع قانونی پیگیری خواهیم کرد.

العالم ـ ایران

رقابت بسکتبال ایران و لبنان در چارچوب مرحله یک چهارم نهایی کاپ آسیا چهارشنبه شب در لبنان در شرایطی برگزار شد که به جز مسائل فنی بحث های حاشیه ای نیز شاگردان مهران حاتمی را تحت تاثیر قرار داد.
ملی پوشان ایران این دیدار حساس را با نتیجه 80 بر 70 به سود خود خاتمه دادند و به مرحله نیمه نهایی راه یافتند. نمایندگان شایسته ایران در مرحله کره جنوبی را پیش رو دارند.
تماشاگران لبنانی که سالن 6 هزار نفری شهر بیروت را پر کرده بودند در ابتدای مسابقه و در هنگام پخش سرود ملی جمهوری اسلامی ایران سروصدا کرده و شعارهایی سر دادند. رفتار تماشاگران ناراحتی بازیکنان و مربیان ایرانی را در پی داشت.
پس از مسابقه نیز ارسلان کاظمی که به عنوان نماینده بازیکنان در نشست خبری حاضر شده بود، به اقدام هواداران لبنانی واکنش نشان داد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت ورزش و جوانان، محمود مشحون رئیس فدراسیون بسکتبال از پیگیری جدی ماجرا خبر داد و گفت: «من این مسئله را از اعضای تیم ملی شنیدم و قرار شد بلافاصله از طریق سفارت ایران این هنجارشکنی را پیگیری کنیم و پاسخ بی احترامی لبنانی ها را بدهیم. متاسفم که در یک محیط ورزشی چنین اتفاقاتی رخ می دهد و لبنانی ها که اینقدر مورد توجه جمهوری اسلامی هستند، این گونه رفتار می کنند».

حامد حدادی تاریخ ساز شد

کاپیتان تیم ملی بسکتبال ایران، نخستین بازیکن ٧٠٠ امتیازی در آسیا شد.

تیم ملی بسکتبال ایران چهارشنبه شب در دیداری حساس لبنان، میزبان رقابت‌های کاپ آسیا را شکست داد و به نیمه نهایی این رقابت‌ها راه یافت.
حامد حدادی کاپیتان تیم ملی ایران در این دیدار ٢٣ امتیاز کسب کرد و مجموع امتیازهایش در آسیا را به بیش از ٧٠٠ رساند و نخستین بسکتبالیستی نام گرفت که در قاره کهن از مرز ٧٠٠ امتیاز عبور کرد.
تیم ملی بسکتبال ایران با شکست دادن تیم قدرتمند میزبان به جمع چهار تیم برتر آسیا رسید و شنبه به مصاف کره جنوبی می‌رود.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها