باب کورکر: ترامپ ثبات و کارآمدی ندارد/ زمزمه های استیضاح ترامپ

باب کورکر: ترامپ ثبات و کارآمدی ندارد/ زمزمه های استیضاح ترامپ
جمعه 27 مرداد 1396 - 10:03

رئیس کمیته روابط خارجی سنای آمریکا می‌گوید دونالد ترامپ ثبات و کارآمدی لازم برای موفقیت در سمت رئیس‌جمهور این کشور را ندارد.

العالم ـ آمریکا

همزمان با اوج گرفتن انتقادات از رفتار «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا که این بار به خاطر حمایت وی از سفیربرترپنداران است، یکی از سناتورهای ارشد جمهوری‌خواه هم وی را مورد حمله جدی قرار داد.

ترامپ در واکنش به حمله اخیر یک نژادپرست به تجمع مخالفان نژادپستی در شارلوتس‌ویل، هر دو طرف را به خشونت متهم کرد که این موضع‌گیری وی، شبهات در خصوص حمایت رئیس‌جمهور آمریکا از سفیربرترپنداران را به یقین تبدیل کرد.

بر اساس گزارش سی‌ان‌ان، امروز سناتور «باب کورکر» از اعضای ارشد حزب جمهوری‌خواه و رئیس کمیته روابط خارجی سنا هم به ترامپ تاخت و گفت که «وی تاکنون نتوانسته ثبات و کارآمدی لازم برای موفقیت را از خود نشان دهد. ترامپ باید موفق باشد زیرا ملت به موفقیت وی نیاز دارد»

کورکر افزود: «او اخیراً هم نشان داده که ویژگی‌های این ملت را متوجه نمی‌شود. او نشان نداده که ویژگی‌هایی که باعث بزرگ شدن ملت آمریکا شده را متوجه شده باشد. بدون چیزهایی که گفتم، ملت ما به سمت خطر بزرگی می‌رود.»

به گزارش فارس، در هفته‌های اخیر بحث استیضاح ترامپ داغ شده است؛ در صورت بروز چنین اتفاقی «مایک پنس» معاون اول وی که او هم در انتخابات به این سمت رسیده، به عنوان جانشین رئیس‌جمهور، کشور را اداره خواهد کرد.

استیضاح رئیس‌جمهور آمریکا باید به تأیید هر دو نهاد قانون‌گذار یعنی مجلس و سنا برسد.

تاکنون فقط برای استیضاح 3 رئیس‌جمهور آمریکا اقدام شده که استیضاح «اندرو جانسون» و «بیل کلینتون» پس از تأیید مجلس، در سنا رد شد و استیضاح «ریچارد نیکسون» هم به دلیل استعفای وی، ناتمام ماند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها