خوشرو: بيانيه سفير آمريكا عاری از حقيقت است

خوشرو: بيانيه سفير آمريكا عاری از حقيقت است
شنبه 28 مرداد 1396 - 01:03

سفیر و نماینده دائم کشورمان در سازمان ملل در پاسخ به بیانیه نیکی هیلی نماینده آمریکا در سازمان ملل که در ۱۵ اوت در وب سایت این نمایندگی منتشر شد، تصریح کرد: سفير آمريكا به جاي تحريف اظهارات رئيس جمهور ايران بايد به درس هاي تاريخ توجه كند و به برخي مقامات ارشد دولت آمريكا مشورت دهد كه از تكرار اشتباهات گذشته اجتناب ورزند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم غلامعلی خوشرو دربیانیه ای افزود: ادامه این لفاظی ها و اتهامات بی اساس ضد ایران، تازه ترین نمونه از اظهارات تحريك كننده، تهدیدات آشکار و اقدامات غير مسئولانه برخي مقامات ارشد دولت آمریکا در بدنام سازي ايران است و تضعیف برجام مغایر با تعهدات آمریکا طبق بند  ۲۸ از توافق هسته  ای است.وی ضمن اشاره به اینکه باید از تاریخ درس گرفته شود تاکید کرد مقامات آمریکایی باید از اشتباهات گذشته خود اجتناب کنند .
خوشرو در ادامه گفت کسانیکه قصد بازگشت به زبان تحریم و تهدید را دارند زندانی اوهام گذشته خود هستند و با هراس افكني و دشمن تراشي فقط خود را از منافع صلح محروم می کنند.
خوشرو در بیانیه خود آورده که  اشتباهات و مداخله هاي نظامي آمریکا در خاورمیانه طی دو دهه اخیر منطقه را بی ثبات کرده و به افراط گرايي خشن و تروريسم و تنش دامن زده است.  وی همچنین یادآور شد مواضع افراطي و تندروانه اتخاذ شده توسط برخي مقامات ارشد دولت آمریکا بر ضد ایران می تواند بي ثباتي در منطقه را تشديد كند. 
خوشرو افزود: ایران به عنوان نیرویی ثبات ساز در منطقه مسئولانه در حال تلاش براي ريشه كني در سوریه و عراق بوده و همچنان مصمم به دست يابي به خاورميانه اي با ثبات، صلح آميز و پيشرفته و موفق و عاري از سلاح های کشتار جمعی است.
سفیر و نماینده دائم کشورمان در سازمان ملل در پایان بیانیه خود بر تعهد جمهوری اسلامی ایران در همکاری با کشورها منطقه ای به منظور رسیدگی به چالش های موجود منطقه ای تاکید کرد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها