واکسینه شدن بیش از 355 هزار کودک سوری علیه فلج اطفال

واکسینه شدن بیش از 355 هزار کودک سوری علیه فلج اطفال
شنبه 28 مرداد 1396 - 09:01

صندوق کودکان سازمان ملل متحد (یونیسف) با مشارکت سازمان بهداشت جهانی (WHO) اعلام کرد: اولین مرحله از ایمن سازی 355 هزار کودک را ضد فلج اطفال در استان های رقه و دیرالزور سوریه به پایان رسانده است.

العالم - سوریه

به گزارش شبکه روسیاالیوم به نقل از سازمان یونیسف، هدف این اقدام افزایش ایمنی کودکان برای مبارزه با بیماری های خطرناکی است که در این مناطق شایع شده است.

به گفته صندوق حمایت از کودکان سازمان ملل متحد، بیماری فلج اطفال برای دومین بار از آغاز بحران و جنگ علیه سوریه از سال 2011 بار دیگر در این مناطق شیوع پیدا کرده است.

یونیسف همچنین تصریح کرد: قبل از سال 2011 بیش از 80 درصد کودکان در سوریه ضد فلج اطفال و سایر بیماری هایی که کودکان را تهدید می کنند، واکسینه می شدند. اما در شش سال گذشته این روند کاهش یافته و تنها حدود از 40 درصد از کودکان سوری واکسینه می شوند.

پیشتر "طارق یاساریویچ"، سخنگوی سازمان بهداشت جهانی در ژنو، اعلام کرد که تمامی کودکان بین ۱۲ اسفند تا ۲ خرداد مبتلا به فلج شده اند.

یک نمونه تاییدشده فلج ناشی از فلج اطفال شیوع این بیماری تلقی می شود چراکه پزشکان معتقدند بالغ بر ۲۰۰ فرد دیگر در معرض این ویروس قرار گرفته اند.

در ۱۸ خرداد سازمان بهداشت جهانی شیوع این بیماری را تایید کرده بود و یاساریویچ وضعیت را بسیار حاد توصیف می کند. این دومین مورد اپیدمی فلج اطفال در سوریه از زمان شروع جنگ علیه این کشور در مدت بیش از ۶ سال است.

طبق گفته یاساریویچ، بیش از ۴۰۰ هزار کودک زیر ۵ سال در منطقه دیرالزور، که در ابتدا شیوع آن تایید شد، به واکسن نیاز فوری دارند.

221

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها