بیگدلی: وزیری در 8 سال خدمت 700 میلیارد تومان کسب کرده است

بیگدلی: وزیری در 8 سال خدمت 700 میلیارد تومان کسب کرده است
شنبه 28 مرداد 1396 - 10:44

رئیس مجلس در پاسخ به نماینده ای که خواستار شفاف‌سازی در لیست اموال وزرای پیشنهادی کابینه بود، گفت: نمایندگان می‌توانند از وزرای پیشنهادی درباره میزان اموال‌شان سوال کنند .

العالم ـ ایران

احمد بیگدلی نماینده مردم خدابنده در مجلس شورای اسلامی در نشست علنی صبح امروز (شنبه) پارلمان در اخطاری با استناد به اصل 142 قانون اساسی، اظهار داشت: وزرا باید لیست دارایی‌های خود و خانواده‌هایشان را به دستگاه قضا بدهند تا نمایندگان بتوانند طبق آن در رأی اعتماد به وزرا با شفافیت تصمیم‌گیری کنند.

وی افزود: یکی از وزرا طی 7 الی 8 سال فعالیت خود 700 میلیارد تومان به دست آورده است، اگر در این باره و مسائل مشابه آن، شفاف‌سازی صورت نگیرد، نمایندگان مجلس نمی‌توانند اظهارنظر کنند؛ طبق اصل 84 قانون اساسی هر نماینده می‌تواند در تمام امور کشور اظهارنظر کند، باید قوه قضائیه هر چه سریعتر لیست دارایی‌های این عزیزان را مشخص کرده و تقدیم نمایندگان مجلس کند تا آنها بتوانند در این باره اظهارنظر کنند.

سپس علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به اخطار این نماینده، توضیح داد: طبق قانون اساس، دارایی‌های رهبر، رئیس‌جمهور، معاونان رئیس‌جمهور و وزرا و همسر و فرزندان آنها، قبل و بعد از خدمت توسط رئیس قوه قضائیه رسیدگی می‌شود؛ بنابراین وزرایی که قبلاً در کابینه بودند، لیست دارایی‌های خود را به قوه قضائیه داده‌اند و به آنها رسیدگی می‌شود.

وی تصریح کرد: درباره وزرای پیشنهادی جدید هم نمایندگان می‌توانند از آنان درباره اموال‌شان سوال کنند تا در خصوص دارایی‌های آنها مطلع شوند، چرا که سوال نمایندگان از وزرا می‌تواند هم سیاسی باشد و هم سایر شئون را در برگیرد.

رئیس مجلس در پایان خاطرنشان کرد: نمایندگان می‌توانند از وزرای پیشنهادی درباره دارایی‌هایشان تحقیق و تفحص هم کنند.

فارس

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها