سخنگوی هیأت رئیسه مجلس:

ممکن است یکی دو وزیر رأی نیاورند

ممکن است یکی دو وزیر رأی نیاورند
شنبه 28 مرداد 1396 - 12:29

سخنگوی هیأت رئیسه مجلس با تشریح روند رأی اعتماد به وزرای پیشنهادی، گفت: تجربه نشان داده معمولاً ممکن است یک یا دو وزیر نتوانند از مجلس رأی اعتماد بگیرند.

العالم ـ ایران

بهروز نعمتی نماینده مردم تهران و سخنگوی هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی در حاشیه نشست علنی صبح امروز نشست مجلس در جمع خبرنگاران گفت: با توجه به اینکه هیأت رئیسه مجلس تصمیم گرفته هر چه مختصرتر برنامه رسیدگی به صلاحیت وزرا انجام شود، احتمالاً بررسی صلاحیت یک یا دو وزیر به جلسه علنی فردای مجلس موکول می‌شود و صحبت‌های آقای روحانی رئیس جمهور بعد از پایان رسیدگی به صلاحیت وزرا در نشست علنی فردای خانه ملت انجام خواهد شد و سپس تا ظهر فردا رأی‌گیری برای رأی اعتماد به کابینه پیشنهادی دولت دوازدهم انجام می‌شود.

نعمتی تصریح کرد: در دو بال غربی و شرقی صحن علنی مجلس صندوق‌هایی برای اخذ رأی اعتماد وکلای ملت تعبیه کرده‌ایم، همچنین پشت‌سر هیأت رئیسه مجلس 6 میز برای شمارش آرای وزرای پیشنهادی در نظر گرفتیم، به عبارتی برای هر سه وزیر پیشنهادی یک میز و از هر فراکسیون مجلس هم ناظری سر میزها حین شمارش آرا حضور خواهد داشت تا نظارت دقیق‌تری انجام شود.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تمام تلاشمان این است تا ظهر فردا کار رأی اعتماد به وزرای پیشنهادی به نتیجه برسد و انشاءالله دولت دوازدهم از عصر فردا (یکشنبه) کار خود را آغاز کند.

وی با بیان اینکه با توجه به اینکه تعداد میزهای شمارش آرا را افزایش دادیم به نظر می‌رسد نهایتاً 45 دقیقه کار رأی‌گیری برای وزرای پیشنهادی انجام می‌شود، تأکید کرد: رأی نمایندگان مجلس مخفی و کتبی است اما تجربه نشان می‌دهد معمولاً ممکن است یک یا دو وزیر پیشنهادی نتوانند حد نصاب لازم رأی اعتماد وکلای ملت را کسب کنند البته ما نمی‌توانیم نتیجه رأی اعتماد به کابینه را پیش‌بینی کنیم ولی طبق روال یک یا دو وزیر ممکن است رأی نیاورند.

به گزارش فارس، سخنگوی هیأت رئیسه مجلس با اشاره به عدم معرفی وزیر علوم، توضیح داد: طبق قانون آقای رئیس جمهور سه ماه فرصت دارد وزیر علوم را به مجلس معرفی کند و در این مدت هم می‌تواند برای این وزارتخانه سرپرستی را تعیین نماید اما از آنجایی که وزارت علوم پیچیده است، به نظرم آقای رئیس جمهور زودتر از سه ماه وزیر پیشنهادی علوم را به مجلس معرفی خواهد کرد.

نعمتی در پایان خاطرنشان کرد: امروز مجلس در دو شیفت کاری و تا ساعت 19:30 نشست علنی خواهد داشت، نمایندگان مجلس بر اساس حجت عقلی و شرعی‌شان درباره وزرای پیشنهادی نظر خواهند داد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها