نخست وزیر ترکیه: احتمال اقدام نظامی علیه تروریست ها درادلب وجود دارد

نخست وزیر ترکیه: احتمال اقدام نظامی علیه تروریست ها درادلب وجود دارد
شنبه 28 مرداد 1396 - 14:50

نخست وزیر ترکیه گفت احتمال اقدام نظامی علیه گروه های تروریستی در ادلب همچنان به قوت خود باقی است.

العالم ترکیه

به گزارش خبرگزاری آناتولی ترکیه، بن علی ییلدیرم نخست وزیر ترکیه درجمع خبرنگاران درآنکارا بر لزوم پاسخ دادن به تروریست ها به ویژه درخارج از مرزهای ترکیه به هرشکل ممکن تاکید کرد و گفت درصورت ضرورت، به هیچ وجه درشناسایی سرکرده های تروریست درخارج ازمرزهای ترکیه قبل از نزدیک شدن به کشور کوتاهی نخواهیم کرد.

يلدرم افزود: آنکارا تدابیر لازم را برای مقابله با عناصر تروریست در مرزهای جنوبی ترکیه اتخاذ خواهد کرد.

نخست وزیر ترکیه هفته گذشته گفته بود که این کشور، تدابیر امنیتی لازم را در منطقه مرزی با سوریه به علت کنترل گروه های تروریستی بر شهر ادلب درنظر گرفته است.

وی افزود: مقامات ترکیه، از تردد کالاها از طریق گذرگاه مرزی باب الهوی به سمت ادلب جلوگیری خواهند کرد و درتوجیه این اقدام گفت که بخش سوری این گذرگاه تحت سلطه تروریست ها قرار دارد.

گروه تحریرالشام، ماه گذشته شهر ادلب در شمال سوریه و واقع درنوار مرزی با ترکیه را تحت کنترل و اشغال خود درآورد.

اشغال این شهر به دنبال عقب نشینی گروه مسلح جنبش احرارالشام از مواضع خود صورت گرفت.

این گروه متهم است که برخی از گروه های نزدیک به تشکیلات القاعده درآن عضویت دارند، و این مساله ، موجب نگرانی ترکیه و طرف های بین المللی شده است که با داعش در سوریه می جنگند.

ارتش ترکیه، 24 اوت 2016 ، حمله نظامی رادر نوار مرزی بین ترکیه و سوریه درحمایت از گروه مسلح موسوم به «ارتش آزاد » آغاز کرد و در 29 مارس 2017 از پایان عملیات موسوم به «سپر فرات» خبر داد.

نخست وزیر ترکیه درباره همکاری ترکیه ، روسیه و ایران درخصوص سوریه گفت که ترکیه، به همراه روسیه و ایران، مذاکرات آستانه را آغاز کرده اند و دراین چارچوب، مسئولان بلندپایه این کشورها هر از گاهی سفرهایی را با هدف رایزنی به منظور توقف جنگ به ویژه درمنطقه ادلب و مناطق جنوبی و تحقق صلح و ثبات دائم در سوریه انجام می دهند.

 درهمین ارتباط، مولود چاوش اوغلو وزیر امور خارجه ترکیه دیروز گفت که همکاری میان کشورش و روسیه در سوریه ، ولو به طور محدود در برداشتن گام هایی درزمینه آتش بس موثر بوده است.

وی درمراسم گشایش غرفه روسیه در نمایشگاه بین المللی ازمیر گفت ترکیه مایل به تقویت همکاری منطقه ای با روسیه است.

215

 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها