تردمیل مخصوص بیماران نخاعی ساخته شد

تردمیل مخصوص بیماران نخاعی ساخته شد
يکشنبه 29 مرداد 1396 - 13:23

محققان در یک شرکت دانش بنیان موفق به طراحی تردمیل بیماران نخاعی با قابلیت تعلیق وزن آنان شدند که به واسطه آن تمرین گام برداری معلولان انجام می شود.

العالم - گوناگون

امین اسدی، مدیر طراحی «سیستم تعلیق وزن برای توانبخشی بیماران نخاعی» در یک شرکت دانش بنیان اظهار داشت: از آنجایی که یکی از تمرین های مهم بیماران نخاعی تمرین راه رفتن است تا عصب های آنان تقویت شوند.

وی با اشاره به کارکرد سیستم تعلیق وزن معلولان خاطرنشان کرد: این دستگاه، سیستمی است که وزن بیماران ضایعه  نخاعی که مشکل حرکتی دارند را خنثی می کند و سپس راه رفتن را تمرین می کنند تا به تقویت اعصاب آنها منجر شود.

این محقق دانشگاه تربیت مدرس عنوان کرد: هر یک از بیماران به یک اندازه نیاز به کاردرمانی دارند؛ این دستگاه به نوعی آموزش گام برداری برای آنهاست.

وی افزود: از آنجایی که بلند کردن هر یک از این بیماران به سختی صورت می گیرد که این دستگاه مجهز به جلیقه ای است که می تواند بیمار را از روی ویلچر بلند کند؛ تا ۹۰ درصد وزن بیمار معلق خواهد بود و سپس تمرین راه رفتن فرد آغاز می شود.

وی با بیان اینکه این دستگاه توسط تیمی از دانشجویان تربیت مدرس طراحی شده است، گفت: این تردمیل می تواند تا وزن ۱۳۵ کیلوگرم معلولان را تعلیق کند.

به گفته اسدی، تردمیل معلولان با حداقل هزینه نسبت به نمونه های خارجی قابلیت ساخت دارد و به صورت سفارشی برای کلینیک ها، مراکز توانبخشی و مصرف خانگی ساخته می شود.

وی با بیان اینکه این دستگاه برای آموزش گام برداری معلولان است، خاطر نشان کرد: این دستگاه از تکنولوژی بالایی برخوردار است و در دنیا ۲ کشور آلمان و سوئیس سازنده سیستم تعلیق وزن بیماران نخاعی هستند.

وی با بیان اینکه تا کنون تردمیل معلولان وارد کشور نشده است، افزود: نمونه های خارجی این دستگاه قیمت بالایی دارند به همین دلیل تصمیم گرفتیم نمونه ایرانی آن را بسازیم.

 

خبرگزاری مهر

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها