روسيه ابعاد تحقيقات درباره حادثه حمله با چاقو را گسترش مي دهد

روسيه ابعاد تحقيقات درباره حادثه حمله با چاقو را گسترش مي دهد
يکشنبه 29 مرداد 1396 - 16:36

روسیه روز یکشنبه اعلام کرد حادثه حمله با سلاح سرد که به زخمی شدن هفت نفر منجر شد و گروه (تکفیری-صهیونیستی) داعش مسئولیت آن را برعهده گرفت، توسط بازرسان ارشد در مسکو مورد تحقیق قرار می گیرد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه از مسکو، داعش از طریق اعماق، بازوی تبلیغاتی خود، مسئولیت این حمله در شهر دورافتاده سورگوت را همراه با حملات در اسپانیا که 14 کشته برجای گذاشت، برعهده گرفت و عامل حمله را یک سرباز حکومت اسلامی توصیف کرد.
یک فرد مهاجم صبح روز شنبه دست به این حمله در خیابان های مرکزی این شهر واقع در حدود دو هزار و 100 کیلومتری شمال شرقی مسکو زد و ظاهرا به طور اتفاقی افراد را به ضرب چاقو زد تا این که مورد اصابت گلوله پلیس قرار گرفت.
روسیه، که در ابتدا اعلام کرد فرضیه تروریسم نظریه اصلی در دست بررسی نیست، تحقیقی جنایی را درباره تلاش برای قتل آغاز کرده و رسما به ادعای داعش واکنش نشان نداده است.
کمیته تحقیق، که جرایم مهم را بررسی می کند، روز یکشنبه در بیانیه ای اعلام کرد به علت واکنش عمومی گسترده، الکساندر باستریکین رئیس این کمیته، این پرونده را به طور مستقیم تحت کنترل تشکیلات اصلی این نهاد در مسکو قرار داده است.
ماموران تحقیق اعلام کردند از خانه عامل حمله، بازرسی انجام داده اند و در حال تعیین شرایط و انگیزه اقدامات فرد مهاجم هستند.
کمیته تحقیق که پیش از این اعلام کرده بود عامل حمله متولد سال 1994 است، اعلام کرد وی در سال 1998 به دنیا آمده است.
گزارش های رسانه ای تایید نشده در روز شنبه، عامل حمله را یک فرد 19 ساله توصیف می کرد که پدرش اصالتا از اهالی داغستان در منطقه عمدتا مسلمان نشین قفقاز شمالی روسیه است.
ماموران تحقیق پیش از این اعلام کرده بودند در حال بررسی اختلالات روانی احتمالی عامل حمله هستند.
به گفته ماموران تحقیق، یکی از قربانیان این حمله همچنان در شرایط وخیم بسر می برد و شرایط دیگر افراد، تثبیت شده است.
 

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها