دستاوردهای جدید ارتش عراق در عملیات آزادسازی تلعفر

دستاوردهای جدید ارتش عراق در عملیات آزادسازی تلعفر
يکشنبه 29 مرداد 1396 - 19:44

فرماندهی عملیات موسوم به "قادمون یا تلعفر" (تلعفر می آییم)، از آزادسازی چند روستا در حومه این شهر از دست ترویست های داعش خبر داد.

العالم – عراق

عبدالامیر رشید یارالله فرمانده عملیات "قادمون یا تلعفر" در بیانیه ای کوتاه اعلام کرد که نیروهای مبارزه با تروریسم عراق روستاهای قری قزل قیو، و کسر محراب در جنوب تلعفر را آزاد و پرچم عراق را در این روستاها به اهتزاز درآوردند و نیز خسارت سنگینی به تروریست های داعش وارد کردند.

یارالله پیشتر از آزادسازی روستاهای "بطیشه، العلم، خفاجه، حلبیه علیا و مرازیف" در شرق تلعفر خبر داد.

وی با بیان این که نیروهای عراقی خسارت سنگینی به تروریست‌های داعش وارد کردند، تاکید کرد که نیروهای عراقی بخش جنوبی رشته کوه‌‎‌های زمبر را نیز از دست تروریست ها آزاد و جاده تلعفر – محلبیه را نیز مسدود کردند.

سومریه نیوز در گزارشی اعلام کرد که نیروهای بدر، یکی از شاخه های حشد الشعبی عراق نیز امروز یک شنبه از سیطره بر کوه های منتهی به کوه ساسان در شمال غرب تلعفر خبر دادند.

عملیات آزادسازی تلعفر روز یکشنبه (امروز) با فرمان "حیدر العبادی" نخست وزیر عراق و فرمانده کل نیروهای مسلح این کشور آغاز شد. چند روز پیش سخنگوی عملیات تلعفر به اشتباه آغاز عملیات را گزارش داده بود که بعد از تکذیب آن خبر، سخنگوی عملیات از مقام خود برکنار شد.

تلعفر آخرین و بزرگترین پایگاه تروریست های داعش در عراق به شمار می رود که بعد از آزادسازی موصل شمار زیادی از سرکرده های این گروهک تروریستی به این شهر منتفل شدند.

213

پربیننده ترین خبرها