یک پدیده نادر در تیم منصوریان! +جدول

یک پدیده نادر در تیم منصوریان! +جدول
دوشنبه 30 مرداد 1396 - 07:23

بررسی ادوار رقابتهای لیگ برتر نشان می دهد که آبی ها هرگز در هیچ فصلی به مشکلی مشابه با دردسر امروز منصوریان بر نخورده بودند.

العالم-ایران / ورزشی

استقلال منصوریان روی نوار خوش شانسی قرار ندارد؛ نایب قهرمان لیگ شانزدهم طی ۳۶۰ دقیقه تلاش تنها یک مرتبه به گل رسیده و این هواداران تیم محبوب آبی ها را نگران می کند. آیا استقلال مدل جدید با خریدهای ریز و درشتش قادر خواهد بود تا از زیر بار مشکلات بوجود آمده قد علم کند؟

آبی ها توقع داشتند با خرید های جدیدشان و اضافه شدن مردان باتجربه ای چون مجتبی جباری و پژمان منتظری به اردویشان خیلی زود صدر جدول لیگ هفدهم را در اختیار بگیرند، با این حال شرایط طور دیگری رقم خورد.

شاید بازی با پدیده در ایستگاه پنجم رقابت‌ها یک شروع تازه برای استقلالی باشد که این روزها بیشتر از هر زمان دیگری نیاز به گل زدن دارد. استقلالی که فصل پیش در مقطعی به زدن گلهای زیاد در هر دیدار عادت کرده بود.

بررسی ادوار رقابتهای لیگ برتر نشان می دهد که آبی ها هرگز در هیچ فصلی به مشکلی مشابه با دردسر امروز منصوریان بر نخورده بودند. اینکه آنها طی ۳۶۰ دقیقه ابتدایی فصل تنها یک مرتبه موفق به گلزنی شده باشند یک پدیده نایاب طی ۱۶ سال اخیراست!

* استقلال هیچ وقت استارت هایش بهترین نبوده

این درست که استقلالی ها با ثبت تنها ۴ امتیاز از ۴ بازی عملکردی قابل نقد داشته اند. با این حال بررسی تمام چهار هفته اول های ادوار لیگ برتر نشان می دهد که آنها هرگز پیش از این هم موفق نبوده اند که درهر ۴ دیدار نخست فصل با پیروزی و کسب هر سه امتیاز دیدارها زمین را ترک کنند.

آبی پوشان در بهترین شرایط از چهار دیدار نخست خود طی ادوار ششم و یازدهم ۱۰ امتیاز گرفتند اما قهرمان نشدند.

* آبی ها هر وقت زیاد گل زدند ...

به گزارش مشرق، پر گل ترین ۴ هفته اول های استقلال در ادوار سوم، هفتم و سیزدهم رقابتها به ثبت رسید. آبی ها در ۴ دیدار نخست لیگ سوم ۹ گل به ثمر رساندند که در نهایت راهشان را برای رسیدن به عنوان نایب قهرمانی لیگ هموار ساخت.

آنها در ادوار هفتم و سیزدهم نیز ۴ دیدار نخستشان را با زدن ۸ گل جشن گرفتند. با این حال عاقبت آتش بازی ابتدای فصل آنها اصلا قابل قبول نبود. آنها در پایان لیگ هفتم به رتبه نازل و دور از انتظار سیزدهم رسیدند و بعد در انتهای لیگ سیزدهم پنجم شدند تا یادشان باشد شروع طوفانی و پر گل در رقابتها دلیل رسیدن به عنوان مناسب و البته که قهرمانی نیست.

* تیمی که قهرمان لیگ هشتم شد

استقلال در هشتمین دوره لیگ برتر برای دومین مرتبه قهرمانی در رقابت‌های مذکور را جشن گرفت. شاید جالب باشد اگر بدانید آبی ها در ۴ بازی فصل یاد شده با ثبت یک پیروزی برابر ابومسلم و قبول ۲ شکست مقابل پگاه و مس شرایطی مشابه با امروزشان داشتند. در فصل یاد شده استقلال ۳ امتیاز از خراسانی ها گرفت و یک امتیاز از تساوی برابر سپاهان تا در انتهای هفته چهارم تنها ۴ امتیاز داشته باشد. با این حال استقلال قلعه نویی در لیگ هشتم بالاتر از ذوب آهن ۶۶ امتیازی و پرسپولیسی که پنجم شد، قهرمان رقابتها لقب گرفت!

* داستان علیمنصور

علیرضا منصوریان به بد نتیجه گرفتن در ابتدای لیگ عادت دارد. چه زمانی که با نفت دیر موتور تیمش روشن شد و چه فصل گذشته در کنار استقلال که از یک تیم پایین جدولی به نایب قهرمان لیگ شانزدهم تبدیل شد.

منصوریان فصل پیش از ۴ بازی نخست تیمش 4 گل خورد و فقط دو امتیاز گرفته بود؛ دو امتیازی که حاصل توقف برابر نفت و پیکان بود. استقلال منصوریان فصل پیش دقیقا مانند فصل جاری در قدم های نخست شکست برابر استقلال خوزستان(هفته دوم) و نفت آبادان(هفته سوم) را هم تجربه کرده بود.

استقلال منصوریان البته فصل پیش برای راه افتادن به ثبت یک تساوی در دربی پایتخت نیاز داشت و پس از آن بود که جوانان آبی راه را برای رسیدن به شرایط بهتر باز کردند.

در مقابل تیم جدید منصوریان در فاز دفاعی با آمدن پژمان منتظری به اردوی آبی ها شرایطی بهتر پیدا کرده است. از نگاه آماری تیمی که تنها ۲ گل از روی نقطه پنالتی دریافت کرده عملکرد مدافعانش چندان قابل نقد نیست. اما در فاز هجومی، استقلالی که تنها یک گل طی ۳۶۰ دقیقه زده، نیاز به بازنگری دارد و به کار گیری روشهایی دیگر. روشهایی که شاید در تقابل سه شنبه آبی ها برابر پدیده متفاوت شده باشند.

یک پدیده نادر در تیم منصوریان! +جدول

مشرق

 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها