آخرین خبرها از دستاوردهای ارتش سوریه و حزب الله در قلمون

آخرین خبرها از دستاوردهای ارتش سوریه و حزب الله در قلمون
دوشنبه 30 مرداد 1396 - 13:13

خبرنگار شبکه خبری العالم امروز دوشنبه گزارش داد که نیروهای ارتش سوریه و حزب الله لبنان ارتفاعات دیگری را در منطقه جرود قلمون به کنترل خود در آوردند.

العالم - سوریه

خبرنگار العالم گفت: نیروهای ارتش سوریه و مقاومت حزب الله لبنان ارتفاعات "شعبة الدواب" و " شعبة بيت شكر " در محور شمالی جرود غربی منطقه قلمون در مرز سوریه با لبنان را به کنترل خود در آوردند. مبارزان حزب الله تپه عجلون را نیز به کنترل خود در آوردند.

وی افزود: نیروهای ارتش سوریه و مبارزان حزب الله همچنین منطقه مرتفع راهبردی "قرنه شعبه عکو" در جرد الجراجیر را به کنترل خود در آوردند که به طور کامل مشرف بر ناحیه جنوبی منطقه غربی قلمون است.

خبرنگار العالم تصریح کرد: کنترل بر این منطقه مرتفع راهبردی، کوه حلیمه را زیر آتش ارتش و مبارزان حزب الله قرار می دهد. این کوه یکی از مراکز ثقل داعش در منطقه است.

به گفته خبرنگار العالم، این منطقه راهبردی همچنین مشرف بر ناحیه لسی طره در ورودیهای دو گذرگاه شمیس وتم المال و القصیره و وادی الشاحوط در غرب است.

مقاومت لبنان شنبه این هفته از آغاز عملیاتی با همکاری ارتش سوریه به هدف آزادسازی ارتفاعات غربی قلمون از گروه تروریستی داعش خبر داد. این عملیات صبح شنبه با عنوان "وإن عدتم عدنا" با حمله به مواضع داعش در ارتفاعات غربی قلمون از طرف شمال، شرق و جنوب آغاز شد. 
همزمان با این عملیات، "جوزف عون" فرمانده ارتش لبنان نیز صبح شنبه از آغاز عملیات "فجر الجرود" برای آزادسازی بخشهای شرقی کوه های لبنان از دست گروه تروریستی داعش، خبر داد. 

6

پربیننده ترین خبرها